Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новият болид на Маруся трябва да е по-лесен за каране

Новият болид на Маруся трябва да е по-лесен за каране

85
0
Маруся

Официално водещият се за техническият консултант на Маруся Пат Саймъндс е поставил задача пред инженерите да направят новия болид далеч по-удобен за каране от миналогодишния. Бившият технически директор на Бенетон и Рено е категоричен пред класическото британско списание Моторспорт, че това би могло да помогне на тима поне да доближи екипите в средата на колоната. Лекотата на управление ще е особено важна за дебютанта в тима този сезон Шарл Пик. Той няма опит във Формула 1 и ще трябва да се сравнява с Тимо Глок, който е бърз и много солиден, работещ здраво опитен пилот по думите на Пат. Германецът, който има и отлична комуникация с инженерите, е отлично наясно относно всеки детайл и жаргон и също ще е в много по-добра позиция, ако колата е поне прецизна при каране.

Според Саймъндс забраната за обдухване на дифузьорите може да отнеме между 10 и 20% от притискането при спиране, но значението на обдухването е малко преувеличено.

Това е само е компонент от аеродинамиката, а ако една кола е добра и има сцепление, то това се вижда във всяка фаза на движение, нещата няма как да се променят драматично от промяната в тази област – обяснява опитният инженер.

Под негово ръководство (макар да се води консултант до изтичане на наказанието си в края на 2012 г. заради удара на Нелсън Пике младши през 2008 г. в Сингапур) тимът на Маруся (който се казваше Върджин Маруся) е напълно преструктуриран от миналия юли. Вече работи с класически аеро и конструкторски отдели. Тимът подписа договор за сътрудничество с Макларън и получава някои детайли от Уокинг, както и техническо ноу-хау.

Заради клаузите на договора Конкорд обаче отборът не може да ползва цели разработки, а само детайли като клапани, детайли и система за захранване с гориво от Макларън, а и няма пари да плаща за работа на пилотите си в симулатора, както прави Форс Индия.

Според Саймъндс двигателят Косуърт има отлична максимална мощност, но отстъпва на другите като компактност и като карти за управление и гъвкавост.

Това е напълно разбираемо, защото никой няма пари да плаща на Косуърт за подобно специално развитие, което се прави от производители като Ферари, Мерцедес и Рено.