Буквално броени дни преди официалната му премиера на Автосалона в Токио, който отваря врати на 30 ноември, японската компания Toyota разпространи техническа информация и фотографии на дълго чаканото си спортно купе.
Купето с 2+2 места и заден двигателен мост, носещо обозначение GT 86, е съвместна разработка на Toyota и Subaru, така че се очаква и дебют на още две почти идентични коли, различаващи се само в детайлите.
В Лос Анджелис вече бе представено концептуалното Subaru BRZ, докато презентацията на Scion FR-S още не е обявена.
Автомобилът със задни двигателни колела е базиран на нова платформа с окачване McPherson отпред и двойни носачи отзад. Размерите на автомобила са много компактни – дължина от 4,24 м и височина – 1,28 метра. Междуосието е 2,57 метра, като телото от 1180 кг. е разпределено в съотношение 53/47 между предната и задна ос.
Използването на боксерен двигател от Subaru е свалило центъра на тежестта до височина от 475 мм.
Самият агрегат е атмосферен 2-литров с мощност 200 к.с. (7000 об/мин) и максимален въртящ момент от 205 Нм (6600 об/мин. Блокът е оригиналния субаровски, но главите с директно впръскване на горивото са разработени от инженерите на Toyota.
Макар историята на Toyota GT 86 да води началото си от концептуалните FT-86 (Токио 2009 г.) и FT-86 II (Женева 2011 г.), серийната версия е далеч по различна от тях. Единственото сходство е може би само силуетът, докато фаровете, предната и задна броня и даже летите джанти са различни. Макар и друг, автомобилът има не по-малко привлекателни, наистина спортни форми.
Салонът на модела е направо луксозен, тапициран е с кожа и леко напомня на Lexus LF-A. Приборното табло е направено от три секции, сред които изпъкват огромния оборотомер и големия дисплей, на който се извежда информацията от навигацията и аудиосистемата. Педалите са от истински алуминий, воланът е с диаметър 365 мм, а голяма част от детайлите са карбонови.
Скоростните кутии могат да бъдат 6-степенна механична, предлагана стандартно, или 6-степенна автоматична като опция.
Според предварителни данни максималната скорост на Toyota GT 86 достига 224 км/ч, а ускорението до 100 км/ч заема 7 сек.
Спортното шофиране ще се подсигурява от стабилизираща система, включваща се едва когато колата е на границата на своите възможности и самобликиращ диференциал.
Продажбите на спортното купе в Европа ще стартират в средата на следващата година, като засега няма информация за цените му. В Япония те започват от малко под $30 хил.