Подобно на Люис Хамилтън, така и Дженсън Бътън имаше много проблеми в първата обиколка. Старта и на двамата бе добър, но в последствие те загубиха позиции. Хамилтън една, Бътън цели три. След като бе изпреварен от Марк Уебър и пилотите на Ферари, за шампиона за 2009 г. не останаха много надежди за добро предсавяне. Все пак той завърши деня четвърти, оставяйки зад себе си Алонсо и Маса.
„Не мисля, че днес можеше да постигна нещо повече от четвъртото място“, заяви Бътън след финала. „Имах сериозни проблеми с предната ос, колата бе много нестабилна и трябваше да се боря с това през цялото състезание. Така че, четвъртата позиция дава отражение, на какво бяхме способни днес.
При спирането за трети завои в първата обиколка, Фелипе Маса влезе от вътрешната ми страна. Аз останах отвън и заради това загубих няколко позиции. В края на първия тур бях шести, но не мисля, че ако бях по-напред класирането ми щеше да е по-различно.
По време на цялото състезание почти нямах грип на предната ос. Това бе причина да не мога да приближа колата пред мен, защото просто ми липсваше предимство на правата.
Бях изпреварен след първия стоп от Нико Розберг. После на изхода си върнах позицията след като той не успя да спре навреме. Но след пресичането на линията, активираща DRS, той използва системата, за да ме изпревари.
Хубавото е, че успях бързо да си върна позицията и да се включа в борбата за второто място между Марк и Люис. За съжаление обаче бях само зрител. Не можех да ги приближа достатъчно в последния сектор, за да атакувам в последствие.
И при двете спирания регулирахме предното крило, като му дадохме повече площ, за да подобрим стабилността. Това обаче не помогна особено и предницата продължи да е нестабилна. Не успях да приближа нито веднъж толкова близо до Марк, че да използвам DRS. Дори мисля, че за цялото състезание използвах системата само веднъж. Като цяло не особено добър ден за нас, но в никакъв случай не бе и лош.“