Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кобаяши: Сузука е перфектното място, където да се реши шампионатът

Кобаяши: Сузука е перфектното място, където да се реши шампионатът

58
0
Гран при на Япония,Сузука

Домашната Гран при е специално изживяване за всеки пилот от Формула 1. Връщането на Сузука тази година обаче ще е особено емоционално за Камуи Кобаяши след природните бедствия и трагедии, сполетели родината му в началото на 2011 г.

Състезателят на Заубер е единственият представител на Страната на изгряващото слънце в момента, което също добавя към напрежението и очакванията. Той разказва повече за това какво означава Гран при на Япония за него в интервю, разпространено от пресофиса на тима му.

– Камуи, какви са личните ти впечатления от ситуацията в Япония в момента?

– След първоначалните новини през март за бедствията положението непрекъснато се влошаваше и според мен начинът, по който страната се справя досега, е впечатляващ. Япония получи и сериозна помощ отвън, но сънародниците ми са невероятно силни хора, които се подкрепяха непрекъснато. Има още дълъг път, разбира се, но прогресът е страхотен.

– Мислиш ли, че е добре за страната и хората фактът, че F1 отива на Сузука?

– Определено да. Това събитие е много сериозно за Япония. Освен това е нещо позитивно, а и привлича международно внимание. Прави хората щастливи – те се радват на Формула 1. Така че ще продължим да се състезаваме там, както и в предишни години, въпреки всичко, което се случи.

– Какво чувстваше, когато чу новините за цунамито на 11 март?

– Точно тогава провеждах тестове с новия ни автомобил в Барселона. Всъщност това бе последният ден от сесията и бе мой ред да карам. Сутринта всичко не звучеше чак толкова страшно, но постепенно новините се влошаваха непрекъснато. Беше безкрайно трудно да повярваме на онова, което чувахме, както и да се концентрираме върху изпитанията. Освен това ме накара да се сетя за ядрената катастрофа в Чернобил и какво би станало, ако нещо подобно се случи в малка държава като Япония. Дори се чудех дали някога ще мога да се прибера у дома, а това бе ужасно. Не беше лесно. Бяха напрегнати часове.

– Колко пъти се прибира до Япония след това?

– Доста. Освен това след края на онзи тест в Барселона директно заминах за Токио.

– Разкажи ни повече за инициативата ти, с която помагаш на сънародниците си.

– Имаше доста инициативи на международно ниво, провеждани от различни организации. Аз лично обаче исках да сторя нещо, за да помогна и да дам възможност на хората да могат да даряват малки суми. Така се роди приложението Свързани сте със снимки и послания от всички пилоти в F1 и шефовете на отбори, което е за iPhone и iPad. Струва само 0,79 евроцента и в първите два месеца бе свалено над 10 000 пъти в 49 различни държави. Цената не е висока, но според мен е важно всеки да има шанс да помогне, пък било то и с малко. Постижение е и фактът, че всички в F1 проявиха солидарност със сънародниците ми. А решихме да е по-евтино, защото ако бяхме искали по 10 евро, то мнозина не биха платили толкова. Далеч повече хора могат да си позволят около евро. В крайна сметка обаче според мен правителството трябва да се погрижи за хората си. За уикенда на Сузука пък поканих група от около 60 души. Те са момичешки хор, който е от най-засегнатите райони и ще дойдат заедно с родителите си или други членове на семействата си. Идват от град Минами-Сома, намиращ се в префектура Фукушима и ще изпълнят националния химн преди надпреварата. Организирах пътуването с автобус, хотелите и билетите за децата, като сега се надявам само да си изкарат добре. Аз лично съм и международен посланик на японската туристическа агенция вече повече от година. В тази си роля посетих вече много срещи в Токио и подкрепям други проекти. Фактът, че в Гран при вече няма японски автомобилен производител, прави нещата далеч по-трудни за мен. Щеше да е полезно, ако не всичко се фокусираше върху мен.

– Миналата година ти сключи една много специална сделка с организаторите – би ли обяснил по-точно каква е тя?

– Да, това бе направено преди бедствията. С организаторите се разбрахме, че за всяка точка, която спечеля през 2011 г. преди Гран при на Япония ще поканя едно семейство на Сузука. Получихме над 6000 писма от хора, желаещи да дойдат на състезанието. И всеки път при класиране в топ 10, теглех напосоки от купчината послания и сега 27 семейства са готови за изживяването. Заради огромния брой желаещи обаче изтеглих още 10, тоест общо 37 ще са ми на гости.

– Как би обобщил сезона си досега?

– Тази година определено сме по-конкурентоспособни. Сезонът ни започна изумително още в Мелбърн. След това имахме още добри стартове, като личните ми най-добри моменти са Монако и Монреал. Имаше и лоши моменти. В Мелбърн загубихме 10 точки заради дисквалификацията, спуках гуми в Турция и Барселона, после дойдоха проблемите със скоростната кутия на Силвърстоун и съвсем скоро на Монца. Освен това не всички технически нововъведения ни помогнаха да напреднем според очакванията. Сезонът бе разнообразен, а и все още не е приключил.

– Миналата година квалификацията и състезанието на Сузука се проведоха в рамките на няколко часа заради поройния дъжд в събота. Какви са спомените ти от този момент?

– Беше предизвикателство. За феновете обаче беше хубаво, че се случват толкова неща в един и същи ден. А и те заслужаваха добро шоу, защото съботата наистина бе ужасна. Седяха 6-7 часа под онзи порой на трибуните и чакаха безкрайно търпеливо. Бях наистина доволен, когато слънцето изгря в неделя и изнесохме истински спектакъл. Всъщност мисля, че за пилотите Сузука е по-вълнуваща, отколкото за зрителите, тъй като е наистина технично трасе. Миналия сезон обаче феновете получиха страхотно шоу. Но се надявам сега да не вали.

– На теб доставя ли ти удоволствие домашния старт?

– Винаги съм горд, когато се състезавам у дома. Има удовлетворение, но и напрежението е по-високо. Вярвам, че доста пилоти ще са тъжни, ако Сузука изчезне от календара. Трасето е страшно популярно и доста от колегите ми харесват Токио. Знам, защото мнозина ме питат какво да правят в града, къде да отидат.

– И накрая – каква е целта ти за Гран при на Япония?

– Резултатът от надпреварата миналата година бе най-добрият за целия сезон 2010-та. Аз финиширах седми, а съотборникът ми тогава Ник Хайдфелд бе осми. Преди това имах съвсем малко опит на Сузука. Надявам се сега да постигна още по-добро класиране. Надявам се на хубаво време – заради феновете. Според мен DRS и KERS ще ни дадат шанс да направим страхотно състезание. Мястото е перфектно, за да се реши там изходът от шампионата. Това е истинска пита, караоке партитата са легендарни и отново – това ще е безкрайно положително изживяване за Япония.