Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Закуска в 3 следобед и вечеря в 2 сутринта – необичайната програма...

Закуска в 3 следобед и вечеря в 2 сутринта – необичайната програма на пилотите за Сингапур

104
0
Роб Смедли,Фелипе Маса

Програмата екипите от Формула 1 в Сингапур се различава напълно от тази в обичайните състезателни уикенди по време на сезона. Надпреварата се провежда по тъмно и за да останат максимално близо до режима, с който са свикнали организмите им, състезателите спят през деня, стават малко след обяд и работят вечер и нощем.

Повечето от тях имат също така специални програми за подготовка, тъй като не за всеки е лесно да стане в 3 следобед и да седне да закусва. Треньорът в Лотус Рено Джеймс Милиган разкрива повече подробности около битието по време на необичайната надпревара.

– Кръгът в Сингапур е уникален по характер – как се отразява на подготовката на пилотите?

– Това е много интересна надпревара, изключително вълнуваща и безкрайно различна от всички останали в календара. Атмосферата е напълно различна, тъй като се работи по тъмно. Всички обаче оставаме на европейско време и голяма част от подготовката остава същата като за другите стартове от шампионата. Предизвикателството всъщност е психологично, тъй като всички сме будни само около 4 часа по светло. Денят ни продължава до 3 сутринта, което е 8 часа сутринта във Великобритания. Затова и първите срещи на пистата например се провеждат в 17-18 часа привечер. И първоначалното усещане винаги е много странно.

– Успявате ли да спазвате обичайните си часове за хранене?

– Да. За щастие хотелите в Сингапур са изключително гостоприемни и приготвят храна във времето, когато ни е необходима. Ето ви един пример: аз и Бруно [Сена] сядаме да закусваме в 15:30 местно време. Обикновено това ни хранене е корнфлейкс и се случва в момент, когато би било по-подходящо да си сипем по чаша чай! Обядът ни е в 19 часа, вечерята – в 2 сутринта и всичко това може да е наистина дезориентиращо!

– Спомена, че пилотите си лягат точно преди изгрев – това прави ли заспиването по-трудно?

– След като пилотът си тръгне от пистата (а това се случва в 5 сутринта местно време), изкарва около час с мен – провеждаме терапии и лека тренировка. Необходимо е време състезателят да разтовари главата си от всичко, случило се на трасето, да изчисти ума си. Планът след това е да е в леглото до 6:30 преди слънцето да изгрее около 6:55. А и плътно дръпнатите завеси помагат да не прониква светлина.

– Кога са тренировките на Бруно?

– Сутрешните тренировки (е, в Сингапур са на практика следобедни) спомагат за освобождаване на ендорфини, а те подобряват когнитивните функции. Опитвам се да работя наравно с Бруно, като постепенно намаляваме интензивността на упражненията, докато дойде време за сън.

– Организмът не се ли съпротивлява срещу цялата тази програма?

– Ако програмата и часовете за сън се спазват стриктно, то всичко е наред, макар че е объркващо. Забелязал съм, че много често проверяваме часа в Сингапур, чудим се колко ли време остава до лягане, въпреки че навън е тъмно. Вероятно би било по-лесно да имаме по два часовника – един на местно, а другият – на европейско време, въпреки че това вече съвсем би ни объркало! По принцип пътуването в различни времеви зони е свързано с опити да се адаптираш към конкретната страна, докато в Сингапур правим точно обратното. Най-важното е пилотите да си получат осемте часа сън, за да са готови за работата си на пистата. Това предотвратява загубата на концентрация заради умора. Тренировките също са полезни в този своеобразен хаос, тъй като подпомагат мозъка при справянето му с информация, борят се със стреса и натоварването.