От 8 до 11 септември, на пистата „Картодромо” в покрайнините на Атина, се проведе последният уикенд от Еврошампионата на източната зона по картинг. Изпитание за голяма част от пилотите бе трасето с дължина 1250 метра, заради сложната конфигурация, и в допълнение високите температури. Нашата страна беше представена във всичките четири класа.
При най-малките, клас „Мини”, маратона от състезания преди последното, даваша надежди на Симеон Симеонов за стъпване на подиума в крайното класиране. Той бе на трето место във временното класиране. Още от тренировките и квалификацията стана ясно, че за запазване на позицията, младият пилот ще трябва да даде всичко от себе си. В първия ден, с много оспорвана борба, Симеонов запази шансовенте си, но получи силно натъртване за ребрата. Независимо от силната болка, с помоща на медикаменти, в неделя той увеличи аванса си от четвъртия и доказа, че е от бъдещите надежди на нашият пистов спорт.
В KF-3 също имахме наш представител, варненецът Павел Лефтеров – лидер до момента в класирането. Не потръгна добре състезанието на Павел – още в първата серия направи фалстарт и независимо, че завърши втори, отнесе наказание от 10 секунди, което го изпрати на седма позиция за втория манш и естествено с по-малко точки за класирането. Независимо от това, Лефтеров успя да се концентрира в следващото съботно и в неделните състезания, и успя да стане шампион в югоизточната зона на стария континент.
И в останалите два класа – KF-2 и KZ-2, лидери бяха българи. Ако за KZ-2 това беше съвсем нормално, защото Мишел Георгиев е доказано име дори и във WSK – Световни картинг серии, то за Стефано Ловчалиев бе ясно, че ще е много трудно да запази позицията.
Стефано, нашият най-бърз и рутиниран пилот в KF-2, трябваше да се бори с опитни пилоти, участващи в световните серии. Второто място от квалификацията не бе успокоително, защото първият завой е изключително труден и в повечето случаи външния губи много позиции след преминаватето. След старта, Ловчалиев бе блокиран и остана шести. До края на манша успя да си върне втората позиция. Това се повтори и в следващите два манша, но най-критично стана в последния четвърти старт. Пловдивчанинът бе блокиран и избутан не само в първия, но и в останалите четири завоя на първата обиколка. Загубата на много позиции и 16-тото място го лишаваха от титлата в този момент, защото прекият му съперник – Дугаеску се движеше седми. С невероятно пилотиране, точни и безкомпромисни атаки, Стефано успя да стигне до второто място, преминавайки и през прекия си конкурент и спечелвайки шампионата в този клас.
В клас KZ-2 Мишел Георгиев доказа световната си класа, като спечели всички 4 манша и не остави никакви шансове на представителя на домакините Рафаел Орфанидис. Българинът бе избран за най-добрия пилот на финала на шампионата. В крайното класиране, доминацията на българите се бетонира благодарение на двама наши млади и перспективни пилоти – Александър Стоев, който стана вицешампион, и класиралия се на третата позиция Симеон Богданов, които също водиха тежка битка през целия сезон.
С трите шампионски титли на Лефтеров (KF-3), Ловчалиев (KF-2) и Георгиев (KZ-2), второто на Стоев (KZ-2) и третите на Симеонов (Mini) и Богданов (KZ-2), нашите пилоти успяха да спечелят за първи път отборната купа по картинг в Югоизточно-европейската зона.