Състезанието за Гран при на Италия на пистата Монца винаги е било празник на скоростта. Почти 75% от дългата 5,793 км. обиколка се кара на пълна газ, което определено натоварва двигателите.
По този показател трасето намиращо се в кралския парк край Милано стои на първо място сред всички останали в календара, като зад него на второ е белгийската писта Спа със 70%. И след като в Белгия, благодарение на Ред Бул, от Рено празнуваха двойна победа, в лагера на френския производител гледат с надежда и към Италия.
„Монца със сигурност е най-тежкото изпитание за нашия RS27“, обясни инженерът Реми Тафен от Рено. „Винаги ползваме конфигурацията на Монца като база за тестовете на дълга дистанция във Вири Шатийон, за да можем да проверим всички параметри, включително данните за горивото и маслата. На стенд вече сме достигнали до 3000 км., което отговаря на 10 състезания на Монца.“
В зависимост от настройките на различните болиди задвижвани от RS27, тези на Ред Бул, Рено и Лотус, на дългите прави се достигат максимални стойности от 330 км/ч. При тази скорост оборотите на двигателя са малко под максимално предписаните от правилника 18 000 об/мин.
Но на Монца не всичко зависи от максималната скорост, както разкрива и самият Тафен.
„Освен оптимално управление на двигателя, което изисква сериозна мощност в горната скала на оборотите, на това трасе се изисква и правилното нареждане на скоростната кутия, за да се постигне добро поведение на колата при излизането от шиканите. Освен това след използването на DRS, използването на седмата последна скорост трябва да спре малко преди достигането на максималните обороти.“
Поведението на двигателя в тесните шикани, при влизането в които пилотите намаляват от 330 км/ч до 80 км/ч и малко след които отново скоростта достига до повече от 300 км/ч, е решаващо почти толкова, колкото и чистата максимална скорост.
С оглед на това, че на старт-финалната права „двигателите биват изстисквани в продължение на 17 секунди“, Тафен сравнява италианското трасе с тези използвани в САЩ.
„Със средната скорост от 250 км/ч навлизаме в зоната, която обикновено се постига само на овал.
Несъмнено моторите тук са подложени на неимоверно натоварване. Заради това е много вероятно, да снабдим всичките си отбори с нови агрегати, въпреки че това бе направено и преди предходното състезание на Спа.“