Най-големият автомобилен производител в Eвропа отбеляза значителен ръст на доставките през първата половина на 2011 г., реализирайки над 2,5 млн. автомобила за този период в световен мащаб. До крайни клиенти са достигнали 2,53 млн. автомобила (2,26 млн. за същия период на 2010) и ръст от 11,8%.
Само за месец юни марката е увеличила продажбите с 438 500 возила (+ 9,8%).
„Позитивната тенденция за подразделението Volkswagen леки автомобили за първото шестмесечие е много обнадеждаваща. Би било огромен успех, ако можем да запазим този позиция и през следващите 6 месеца.“ сподели Кристиан Клинглер, член на Борда на директорите и завеждащ Маркетинг и продажби на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили.
Volkswagen отбелязва забележителен ръст в Централна и Източна Европа, където увеличението на доставките е с 42,2%. Марката е удвоила продажбите си и в Русия с цели 103%. На родния немски пазар Volkswagen също отбелязва макар и малко увеличение (4,9%) с 301 700 реализирани автомобила (287 400 за същия период на 2010).
На българския пазар марката от Волфсбург сигурно запазва лидерската си позиция с реализирани 944 леки автомобила и пазарен дял от 10,66%. Най-търсеният модел е компактният Polo (306 автомобила), следван традиционно от емблематичния Golf (264). Силен старт на продажбите отбелязва и новото, седмо поколение на Passat, който се предлага в две модификации – лимузина (123) и комби (52). През юли месец своя пазарен дебют отбелязва и компактният високопроходим Tiguan, чиято обновена версия може да бъде тествана във всички представителства на марката в страната. От представения през лятото на 2010 по-голям събрат – Touareg са реализирани 52 автомобила.
За успеха на марката на българския пазар в най-голяма степен допринесе адекватното ценово пазарно позициониране на цялата продуктова гама и изцяло обновената моделна палитра, която е в унисон с новия прогресивен дизайнерски език. На българския клиент се предлагат модерни и иновативни технологии, доскоро достъпни само в премиум-сегмента.