След два особено разочароващи уикенда в Монако и Канада Люис Хамилтън ще се бори да преобърне на 180 градуса представянето си в Гран при на Европа.
– Последните две състезания бяха особено разочароващи за мен, защото показахме, че имаме темпото да ги спечелим, а аз останах с едва осем точки – призна англичанинът. – Винаги съм се справял добре във Валенсия, бях втори там във всички надпревари досега и определено обичам да атакувам на това трасе. Състезанието ни ще за трети пореден път на улична писта и се надявам да обърна лошия си късмет от предишните две такива!
Освен че нямаше класирания като хората, Хамилтън изживя и няколко трудни седмици от чисто психологическа гледна точка, тъй като бе критикуван сериозно за начина си на каране. Избухването му в Монако едва не му навлече разследване от ФИА, разминало се заради личното му писмо до президента на федерацията Жан Тод, а след пороя обвинения в неразумност, арогантност и безочие Люис бе защитаван през цялата изминала седмица от кого ли не: от съотборника си Дженсън Бътън и шефа на Макларън Мартин Уитмарш, управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун, баща си Антъни Хамилтън. В крайна сметка той остана няколко дни отвъд Океана за различни промоции, а и за да проясни главата си далеч от медиите в Европа, продължаващи да разнищват управлението и поведението му на писта.
Междувременно Бътън бе в еуфория, след като спечели неочаквана победа в Канада, изпреварвайки в последната обиколка на състезанието допусналия грешка Себастиан Фетел.
– Седмицата след състезанието бе фантастична. Починах си малко веднага след надпреварата и успях да обмисля всичко, случило се през този луд уикенд. Самата победа не ме мотивира допълнително за по-добро представяне, тъй като вече съм напълно отдаден на тази цел. Освен това доказахме, че можем да предизвикаме и победим Себастиан, така че сме наясно, че можем да се борим за титлата този сезон – бе категоричен Дженсън.
Той също е убеден, че ще е конкурентоспособен във Валенсия, макар да призна все още съществуващото изоставане на МР4-26 като скорост в квалификациите.