Развитие на настройки и сравнение на гумите софт и суперсофт бяха основните акценти в работата на Мерцедес през първия ден тренировки, провеждащи се в Монако в четвъртък за разлика от всички останали кръгове на Формула 1. Михаел Шумахер създаде доста работа на механиците си, след като в края на първата сесия се удари в първия завой и потроши дясната част на болида си. Екипът обаче се справи и седемкратният световен шампион отново бе на пистата за следобедните 90 минути тестове.
– Спирачките блокираха, когато ги натиснах, за да вляза в кривата. След това беше твърде късно да насоча колата в безопасна посока и ударих бариерата – обясни той инцидента от своя гледна точка. – Механиците обаче бяха брилянтни, а и видяхме, че темпото в една бърза обиколка, показано от Нико [Розберг] е добро. Дългите серии също са на ниво. Разликата спрямо най-бързите изглежда е по-малка спрямо Барселона.
Розберг от своя страна се чувстваше комфортно в MGP W02 още от първото си качване в колата, а освен това бе убеден, че е свършил добра работа по реглажите.
– Тук понякога е особено трудно да намериш правилните настройки, защото трябва да се преценяват куп неща – баланс на спирачките, износване на гумите, какво ли не. Стартът ни обаче бе чудесен. Гумите не се разпадат прекалено бързо, така че мястото на грида определено ще по-важно, отколкото си мислех – допълни Нико.