Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гран при на Монако – състезание с времето

Гран при на Монако – състезание с времето

82
0
Гран при на Монако

Провеждащи се един след друг (в две последователни седмици) кръгове от Формула 1 са достатъчно предизвикателство само по себе си, но когато единият от тях е Гран при на Монако задачата на отборите става още по-сложна. С финала на надпреварата на пистата Каталуния до Барселона отборите моментално започнаха да събират оборудването си и днес падокът до пристанището в Княжеството вече е факт – една от най-сериозните логистични задачи на тимовете е изпълнена успешно.

Най-голямото затруднение идва от факта, че по принцип имаме три дни, за да вдигнем моторхоумите, а сега трябваше да се справим само за един – обяснява мениджърът логистика на Ферари Макс Балочи. – Освен това мястото е крайно ограничено, тъй като в Монако страшно тясно, а отборите се опитват да свършат работата по възможно най-бързия начин, защото тренировките са в четвъртък. Справяме се, като на практика удвояваме персонала и работим кажи-речи денонощно. Дори в камионите, пътуващи от Барселона за Монако, има койки, където хората да поспят по пътя. След пристигането в Княжеството веднага започват да строят моторхоумите. От падока на Каталуния се тръгва рано в понеделник сутринта, като разстоянието отнема около 10 часа за транспортните превозни средства.

Логистичният екип е около 10 души, 8 са шофьорите на камиони, а за Монако допълнителният персонал възлиза на още 10 човека, отговарящи конкретно за моторхоумите в Монте Карло. Целта е всичко да е готово във вторник вечер. Най-късно се допуска сряда сутрин.

За първи път се сблъскахме с толкова сложна логистика миналата година, когато тези две конкретни състезания отново бяха едно след друго. Научихме много от опита си тогава. Опитваме се да координираме работата и с останалите екипи, особено тези, които са разположени близо до нас в падока, така че да не си пречим едни на други. Някои от хората ни бяха в Монако още от събота, за да подготвят нещата, тъй като пространството е крайно ограничено и не бива да застъпваме мястото на други екипи. Има специално разработен график кой отбор кога влиза в падока, а е нужен само един проблем с камион някъде по пътя, за да се получи допълнително усложнение – допълва Балочи.

Самите болиди отчасти са подготвени още в Испания, в Монте Карло реглажите се доизпипват, за да се постигне изискваното там максимално ниво на аеропритискане. И във Ферари обаче вече не правят отделен аеропакет само за Гран при на Монако. А след като моторхоумите и гаражите вече са готови, днес Фернандо Алонсо и Фелипе Маса ще изпълнят медия и PR задълженията си преди утре сутринта да излязат за първи път тази година по улиците на града в своите F150° Italia.