Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюи за Фетел, Уебър, работата си в Ред Бул и кога ще...

Нюи за Фетел, Уебър, работата си в Ред Бул и кога ще се оттегли от F1

45
0
Гран при на Турция,катастрофа,Марк Уебър,Себастиан Фетел

Себастиан Фетел наистина е във върхова форма в момента и това се доказва от факта, че дори Марк Уебър е по-назад спрямо германеца като скорост, отколкото бе през 2010 г., твърди Ейдриан Нюи в интервюто си за британския вестник Гардиан. Според него на австралиеца му трябва повече време да се адаптира към гумите Пирели, докато най-младият шампион в историята на Формула 1 се учи страшно бързо и рядко прави една и съща грешка два пъти.

Надявам се Марк да остане и следващия сезон – сподели той. – Освен че е невероятен човек, той допринася много за работата ни. Истински стълб за екипа от самото начало. Себ е много добър в определени аспекти на обратната информация, Марк – в други. Слушаме и двамата, което ни помага за автомобила.

Миналия сезон напрежението в отбора доведе битката до последната надпревара, като според Нюи журналистите са станали много добри в това да извъртат която и да е страна на определена история, защото това продава.

За съжаление и двамата ни пилоти се влияеха от пресата, а и бяха малко наивни. А на всичкото отгоре някой непрекъснато поставяше под съмнение легалността на болида. Стана досадно – свива рамене конструкторът. – Обвиненията в нелегалност от един тим към друг може да са резултат или чисто и просто на ревност, или заради това, че даден пилот получава някаква информация от собствения си екип. Ако чуете състезател да се съмнява в болида на съперник, то със сигурност идва отвътре. Пилотите не стават внезапно експерти по предни крила.

Той обаче е човекът, който дава колите на състезателите – RB6 и RB7 са най-бързите болиди в съответните сезони. При споменаването на факта, че го наричат гений обаче, Нюи изглежда повече развеселен, отколкото поласкан.

Мозъкът е интересно нещо – усмихва се той. – Идеи ти хрумват и под душа, или по време на разходка. Понякога се чудя какво да правя. Но излизането на колата на писта носи нови идеи, тъй като разбираш какво си създал. Що се отнася до Ферари – да, те са страхотен отбор. Мнозина пилоти се поддават на романтиката около Скудерията, инженерите не са напълно имунизирани срещу това. Но аз няма да ходя там. Едно от причините е, че семейството ми е в Англия. А и съм с Ред Бул от самото начало, като работата ми там е невероятно удовлетворяваща. Нямам желание да работя за когото и да е друг във Формула 1.

Напомнянето на често негово изявление – че ще се оттегли от надпреварите преди да навърши 60 години – го кара да се почеше по главата:

На колко съм сега? 52? 53? Да, на 52. Но обичам разнообразието, креативността и конкуренцията. Лошата страна е непрекъснатото напрежение. Непрекъснато обаче виждам хубавите аспекти на работата си. Ако не се чувстваш така, вероятно е по-добре да работиш за Бритиш Аероспейс. Но когато летиш, усещането е невероятно.