Ник Хайдфелд за представянето си в Гран при на Турция и за предстоящата надпревара в Испания от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г.
– Седмо място в състезанието в Истанбул и шест точки за отбора – какви са изводите от последната надпревара?
– Състезанието в Истанбул бе добро, темпото ни – на ниво и като цяло според мен имаме нужната скорост, за да се борим с екипите пред нас. Ако квалификациите ни са малко по-силни, със сигурност ще имаме още по-голям шанс в неделя. Това е основната ми цел в момента.
– Ти участва в предсезонните тестове в Барселоня, състезавал си се там безброй пъти през годините. Харесваш ли Каталуния?
– По време на тестовете имаше дни, в които по нашия автомобил имаше доста нови неща, в други моменти съперниците бяха с повече новости. Затова и бе трудно да се правят каквито и да било изводи от представянето ни тогава. Сега също ще има някои нови неща, които би трябвало да ни помогнат да подобрим представянето си. Продължаваме агресивната си стратегия на развитие. Точно там обаче работата ще е плавна от самото начало, тъй като всички в екипа познават добре трасето. Симулаторите определено няма да са толкова важни за тази конкретна надпревара.
– Имаш ли някакви специални спомени от трасето?
– През годините имах някои добри надпревари в Испания и ще е интересно да се върна там. Чудесни спомени. Сещам се за една особена битка в питлейна с Дженсън [Бътън]: и двамата тръгнахме да излизаме в един и същи момент с максимално разрешената при ограниченията скорост. Мисля, че го прескочих тогава.
– В Турция нивото на износване на гумите бе доста високо. Смяташ ли, че това може да се контролира на трасето?
– Е, с новите гуми на Пирели не можем да направим кой знае какво, за да намалим износването – от чисто пилотска гледна точка. Хубавото обаче е, че R31 доста ги пази в сравнение с някои от другите автомобили и това е нещо наистина позитивно. Състезателят може да помогне, но още по-важни са настройките на автомобила. Ако той е подготвен на ниво, то и добрите позиции в класирането не закъсняват.
– В момента си седми в подреждането при пилотите – докъде можеш да стигнеш с R31 този сезон?
– Сезонът изисква от нас да работим като отбор през цялото време. Ще трябва да се концентрирам върху извличане на максимума от потенциала на колата, но смятам, че е твърде рано да се говори за класиране в шампионата. Нико [Розберг] е само на точка зад мен, а Мерцедес подобриха значително болида си в последните два състезателни уикенда. В Турция взехме подобен брой точки като тях и запазихме позицията си. Ферари обаче също не са далеч – Фелипе [Маса] финишира зад мен в няколко надпревари, разликата в точките ни не е голяма, така че целта ми е скоро да го настигна.