Световният шампион Себастиан Фетел спечели по великолепен начин Гран при на Турция на пистата Истанбул парк, като практически нямаше дори и миг колебание в пълното му превъзходство от старта до финала. За второто място неговият съотборник в Ред Бул Марк Уебър обаче трябваше да се бори сериозно с Фернандо Алонсо. Испанецът демонстрира наистина напредък в развитието на Ферари и въпреки че отстъпи, за първи път този сезон се качи на подиума.
Състезанието отново бе изпълнено с много изпреварвания, игри в стратегиите и борба, но в крайна сметка всичко се развиваше зад лидера и неговия супербърз и на тази писта Ред Бул.
Той все пак каза след финала, че изборът на стратегия не е бил лесен и е трябвало много да внимават за това какво правят другите, какви са разликите и изобщо да не повтарят грешките си от Китай.
Надпреварата започна при отлично слънчево време и 35 градуса температура на пистата.
Тимо Глок злощастно не можа да започне състезанието, защото се повреди скоростната кутия, докато излизаше на старта. А той бе с отлично място между новите екипи зад двата Лотуса.
На старта Нико Розберг се изстреля втори от третата си позиция зад Фетел, който потегли отлично от полпозишън. За трето място тръгналият втори Уебър трябваше да се бори с Хамилтън. Британецът се забави в първите завои и пред него мина не само Марк, но и Алонсо и съотборникът му в Макларън Бътън. Люис остана шести, а зад него бяха Шумахер и двете коли на Рено, като Петров атакува във втората обиколка и счупи предното крило на Михаел. Хайдфелд бе блокиран и пред всички тях мина Фелипе Маса, който тръгна десети. Шумахер спря в бокса със счупено предно крило. Петров не знаеше дали и той има повреда, но от бокса му казаха да натиска.
След 4 тура Фетел бе лидер с 2,9 сек аванс пред Розберг, зад него бе Уебър само на 0,5 сек, следваше Алонсо на 0,9 сек. Отварянето на задните крила бе разрешено след втория тур и в петата обиколка Уебър изпревари Нико Розберг и стана втори.
Хамилтън пък бе на 0,4 сек зад Бътън и двамата водеха битка зад Алонсо. След двата Макларън-а вървяха Маса, Петров.
В шестия тур Хамилтън изпревари Бътън. Дженсън контраатакува, но Люис запази позицията си в първия завой. Пред тях Алонсо също опита атака и тя бе успешна в осмия тур – той задмина Розберг и стана трети. Бътън пък отново изпревари Хамилтън с нова отлична атака на първия завой. Зад тях бе Маса, който чакаше шанса си от износването на гумите на съперниците в тази битка.
Напред Фетел имаше аванс от 5,6 сек пред Уебър, Алонсо бе на 2 сек зад Марк.
В деветата обиколка Фелипе изпревари Хамилтън в зоната с отваряне на крилото и двамата спряха заедно в бокса, като британецът си върна позиция след битка в самия пит. Озоваха се около средата на класирането.
В 10-ата обиколка Уебър, Алонсо и Розберг влязоха заедно в бокса.
Тур по-късно в пита бе и Фетел и начело излезе Дженсън Бътън. Хамилтън бе на осма позиция и му казаха, че разглеждат резервния план, защото очевидно състезанието не започна добре за него, както впрочем снощи се опасяваха в тима, че може да се случи. Пилотите на Макларън и Ферари нямаха на разположение нови меки гуми като съперниците си, които в тази фаза разчитаха на тях. В 13-ия тур и Бътън спря за гуми и излезе от бокса седми.
Начело отново беше Фетел пред Уебър, Алонсо, Хамилтън (изпреварил Розберг).
От бокса на Мерцедес казаха и на Нико, че минават на план Б. Следваше го на метри Маса. Зад него бяха Бътън, Петров, Хайдфелд, Буеми, Барикело. Назад Михаел Шумахер бе изпреварен и закачен отново от пилотите в средата на колоната. До края на състезанието бе много трудно за него срещу ужасно амбицираните млади състезатели, както и срещу стари съперник и бивш съотборник Рубенс Барикело.
Бътън получи информация, че вероятно всички пред него ще са на 4 стопа, което бе план Б. Всички в челото все така бяха с меките по-бързи гуми, без Нико Розберг.
Алонсо бе 2,5 сек зад Уебър, а на 3,2 сек по-напред бе Фетел.
Маса бе инструктиран да промени режима на мотора си и той отново атакува Розберг в края на 19-ата обиколка. В следваща го изпревари, но Нико си върна мястото в последните завои.
Хамилтън пак спря в бокса пред тях. В 21-и тур това направи и Уебър, а в 22-ата Нико също бе в пита и сложи отново твърди гуми! Очевидно наистина Мерцедес се притесняваха от износването на гумите най-много от всички.
Гумите на Бътън в по-добро състояние от тези на Маса и той започна атака на свой ред.
В 23-ия тур Алонсо също спря, а след обиколка и Фелипе го стори. В 25-ия тур спря и Фетел.
Редът след вторите смени бе Фетел, Уебър, Алонсо, Бътън (спирал само веднъж), Хамилтън, Петров, Маса, Розберг.
Бътън спря за втори път в 26-ия тур. Алонсо бе най-бързият пилот на пистата и стопи секундата аванс на Уебър. В 29-ата обиколка Фернандо изпревари австралиеца преди последните завои. Маса пък задмина Бътън. Пред него бе Петров, който също бе сложил твърди гуми, а по-напред – Хамилтън, Уебър, Алонсо и Фетел.
Фетел запазваше отличен аванс от около 8-9 сек, а Алонсо бе на 2 пред Уебър, Хамилтън след това вече бе на над 16.
В 34-ата обиколка Нико Розберг спря за трети път в бокса и този път сложи меки гуми.
След 1 обиколка Бътън изпревари Маса, а Хамилтън спря в бокса, където загуби много време със смяна на предна дясна гума, а и трябваше да изчака спирането на бразилеца във Ферари. Сложи твърди гуми. След третите смени редът не се промени – Фетел, Алонсо, Уебър. Лидерът бе вече с твърди гуми 17 обиколки преди края на състезанието и с аванс от 7 сек. Алонсо бе на 3 пред Уебър. Бътън също спря с Фетел и трябваше да изкара с твърдите гуми до края, което се оказа сложно и той загуби две позиции от Хамилтън и Розберг, които бяха с 4 стопа.
В 44-ата обиколка започнаха точно четвъртите спирания в бокса. Както се очакваше, в бокса спря първо Розберг. Веднага след него влезе Уебър, обиколка по-късно това направи Алонсо. Хамилтън също спря за четвърти път и напред четвърти излезе Бътън.
В 47-ия тур за четвърти път в бокса бе и Фетел, но при огромен аванс. Всички отново бяха с твърди гуми, като Уебър натисна здраво за второто място и направи две рекордни обиколки. Зад тях с нови гуми Хамилтън настигна Бътън, в 50-ата обиколка изпревари съотборника си на обратната права и взе 4-а позиция. Нико със запазените си меки гуми също излезе пред Дженсън.
В 52-ата обиколка Уебър настигна и задмина Алонсо, който твърдо се бори, но нямаше шанс срещу съперника си. Така класирането се оформи Фетел, Уебър, Алонсо, Хамилтън, Розберг, Бътън. Зад тях след много битки се подредиха Петров, Буеми и Кобаяши. Последните двама взеха точки благодарение на стратегията си с 3 стопа, срещу мегаагресивните и борещи се до последно Маса и Шумахер, които завършиха зад тях 11-и и 12-и.