Себастиан Фетел направи най-бързата обиколка в последната тренировка преди днешната квалификация. Пилотът на Ред Бул изпревари само с 1 хилядна от секундата Михаел Шумахер с Мерцедес. Трети и четвърти останаха техните съотборници Марк Уебър и Нико Розберг. Темпото на пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън в една бърза обиколка с меките гуми им отреди пето и шесто място, а съперниците им от Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса бяха изпреварени и от Виталий Петров с Рено и останаха осми и девети!
Третата тренировъчна сесия за уикенда започна при далеч по-хубаво време от вчера. Макар температурата да бе едва 14 градуса, слънцето нагря асфалта до 28.
Един от първите пилоти, излезли на пистата за опознавателните обиколки бе Себастиан Фетел, който пропусна цялата втора тренировка вчера заради инцидента си в сутрешната сесия.
Същинските серии започнаха петнайсетина минути след началото, като традиционно първи откриха опитите с последния чифт твърди гуми за тренировките пилотите на малките отбори.
Появиха се обаче и състезателите на Мерцедес и Макларън, както и Фетел.
Всички бяха по-бързи във втората си обиколка след излизането от бокса, когато гумите загряваха и най-доброто време в тези серии от по 4 тура записа Нико Розберг, демонстрирайки хубави изходни настройки на колата, която и вчера вървеше на ниво на суха и мокра писта. Серията на Фетел бе малко по-дълга и след общо 3 поредни тура на пистата той записа най-добро постижение в първия сектор и направи новата най-добра обиколка – 1:27.134 мин.
Уебър също вече бе на пистата и бе най-бърз в последния сектор, също след серия от повече от 2 бързи обиколки. В следващия си тур австралиецът бе най-бърз в първите два сектора, но застигна Буеми и загуби време в третия. Както и при Фетел, тази скорост бе в още седмия тур от началото на сесията.
Пилотите на Ферари също направиха своите първи серии за днес, но в същия брой обиколки бяха на 1 сек от темпото на Фетел. Алонсо направи серия с обиколка повече от колегите си.
Малко след средата на часа за последна подготовка пилотите на Мерцедес направиха по още една серия със същите твърди гуми, при вече 31 градуса на асфалта и ясно се видя сериозното износване на предна лява гума. Колегите им от Макларън имаха същата програма и също излязоха на пистата, още веднъж с твърдите гуми, които изглеждаха в по-добро състояние. И Уебър, и Фетел допълниха информацията си за тези гуми с нови серии от 3-4 обиколки и подобриха постиженията си, както обаче направиха и техните съперници от Макларън. Условията се подобряваха очевидно и гумите работеха по-добре въпреки износването.
Буеми бе сред първите пилоти, сложили мекия тип гуми и оглави класирането веднага. С тях обаче във втория му тур скоростта рязко падна, а дори с твърдите след общо 11 обиколки Фетел го изпревари.
Маса обаче също сложи софт и записа ново най-добро време – 1:26.883 мин.
В последните 10 минути всички сложиха меките гуми и почти всички записаха топвремената си за тренировката. Алонсо бе с 64 хилядни по-бърз от съотборника си. Но Нико Розберг бе с 0,373 сек пред испанеца, а Михаел Шумахер свали още 0,1 и поведе с 1:26.038 мин!
Пилотите на Макларън също изостанаха от темпото на съперниците си от Мерцедес, но все пак бяха по-бързи от колегите си от Скудерията.
В последните 5 минути се очакваха само симулациите на квалификационни турове с меките гума на Ред Бул. Уебър записа трето време на 0,382 сек от Шумахер, но Фетел бе най-бърз само с 1 хилядна пред седемкратния световен шампио, независимо, че в последния сектор остана блокиран зад Лиуци с Испания Рейсинг.