Световните шампиони от Ред Бул спечелиха два от първите три старта за годината във Формула 1, но в Китай бяха победени от Макларън. В почивката между надпреварите в Милтън Кийнс се съсредоточиха върху може би единствената слабост на болида си RB7 – системата KERS, която създаде доста грижи досега. В тима се надяват всичко вече да е наред за Истанбул парк, където обаче през 2010 г. съотборниците Себастиан Фетел и Марк Уебър се удариха и загубиха сигурна победа.
Австралиецът все пак се качи на подиума, но разправиите след надпреварата нажежиха обстановката в тима. Сега екипът ще се постарае да не повтаря грешките си и да се върне на най-високото стъпало на почетната стълбичка.
– Харесвам Истанбул парк – има много хубави характеристики и е едно от по-сложните трасета в календара. Осми завой в частност е много, много дълъг, високоскоростен и това подлага на натоварване и гумите, и вратовете на пилотите – сподели Марк. – Кривата възнаграждава онези състезатели, които преминат от там правилно. За съжаление според мен състезанието е доста скъпо за местните фенове, тоест нямат възможност да присъстват и заради това атмосферата понякога не е такава, каквато може да бъде. А това не е хубаво, тъй като пилотите по принцип харесват пистата и обичат да ходят там – аз също – допълни Уебър.
Фетел също е фен точно на тази писта и бе поредният състезател, отбелязал особеностите на прословутия осми завой.
– Бърз е, но и неравен, така че едва виждаш накъде вървиш – завиваш и се надяваш на най-доброто! В Турция и гумите са сериозно натоварени, а и е доста горещо. Колата ни би трябвало да е силна там, но, разбира се, няма как да пренебрегнем съперниците си. Нищо не бива да се приема за даденост. Всички се трудят здраво, но и ние не спим, за да запазим силните си страни – заяви германецът.