Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл: Гумите донесоха най-голямата промяна в надпреварите

Брандъл: Гумите донесоха най-голямата промяна в надпреварите

72
0
гуми,Пирели

Бившият пилот от Формула 1 и настоящ коментатор на английската ВВС Мартин Брандъл оцени изключително високо Гран при на Китай, в която Люис Хамилтън се качи на най-високото стъпало на подиума, а втори и трети останаха съотборниците в Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър.

В рамките на 97 минути 7 различни пилоти водиха в отделни етапи от надпреварата, изходът от която стана ясен едва във финалните обиколки. Хамилтън запази невероятно хладнокръвие, като се има предвид, че излезе от питлейна 30 секунди преди да го затворят заради проблема си с горивото. Навсякъде обаче вреше и кипеше – доста пилоти вероятно са се мъчили доста да се сетят за всички подробности и пълната хронология на събитията за тях самите. Мнозина свиваха рамене, след като не успяваха да преценят съвсем реално какво е било представянето им – какво можеш да кажеш, ако си вървял, да речем, втори, не си допуснал грешки, а и си стигнал финала шести – обясни Мартин.

Въпреки чудесно каране на Хамилтън обаче пилотът на Гран при на Китай за Брандъл е Марк Уебър. Австралиецът се нареди чак 18-и на стартовата решетка, а пресече трети финала и се качи на подиума.

След 15 тура той все още бе едва 17-и, но след това се възползва от неизползваните си, чисто новички меки гуми Пирели и полетя – коментира британецът. – Непрекъснато бе с повече от 2 секунди по-бърз от лидерите и умело си проби път в колоната. Цялото състезание обаче бе невероятно, в края на коментара нямах глас, а всички състезатели имаха какво да разкажат след финала.

Според него най-голямата разлика в надпреварите през 2011 г. идва от гумите. В комбинация с DRS и KERS те създават истински спектакъл, категоричен е Мартин:

Вярвам, че друг ключов фактор е решението да не се използва повече подвижното предно крило. Пилотите можеха да променят ъгъла на горния елемент с до 6 градуса, което вече е невъзможно. Сега ако се появи дисбаланс заради промяна в условията, разлика в температурата и т.н. настройките трябва да се оправят на ръка при следващо спиране в бокса, а това увеличава шанса за грешки.

Сега отборите се връщат в базите си в Европа, където ги очаква почти триседмична френетична работа във фабриките и на симулаторите преди Гран при на Турция, която е на 8 май.