Смазващо превъзходство демонстрираха отново световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел и тимът на Ред Бул в първата тренировка за неделната Гран при на Китай.
Второ време записа съотборникът на германеца Марк Уебър, а с трето и четвърто време са пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, които обаче останаха на над 2 сек! Зад съперниците си. Люис трябваше да изпита по програма поредната нова изпускателна система на МР4-26 и тренировката му премина чисто, ако се изключи едно малко напускане на трасето след обратната права, но направо не вярваше на очите си, като видя времената.
Повечето нови елементи и по другите коли също ще се анализират внимателно от отборите, но дистанцията до Ред Бул в Китай изглежда огромна.
Новото задно крило на Мерцедес например, което най-после трябва да започне да се затваря добре и да дава добро завихряне и натиск след като се затвори не донесе веднага промяна и Михаел Шумахер и Нико Розберг останаха с 18-ти и 11-ти.
Почти същата бе картината и с новото предно крило на Ферари.
Тренировката започна при сравнително ниска температура на асфалта – 29 градуса. Имаше лека мъгла, типична за Шанхай.
След първите серии Фетел даде най-добър резултат – 1:39.540 мин, Уебър бе втори с 1:40.055 мин. В средата на времето Хамилтън и Фелипе Маса с Ферари бяха трети и четвърти и започнаха нови серии. Фернандо Алонсо, който трябваше да изпита новото предно крило на Ферари, бе 22-и, само с 5 обиколки, докато съперниците му имаха два пъти повече. Хамилтън губеше по 0,4 в първи сектор и секунда във втория спрямо времето на Фетел.
Маса бе още по-бавен и Бътън го измести в началото на своята нова серия.
36 минути преди края Фетел и Уебър започнаха нови серии. Германецът бе с ново топвреме в първи сектор, във втория също подобри резултата си и като цяло слезе до 1:38.739 мин, което бе и най-доброто време за тренировката.
Уебър също подобри най-добрата си обиколка и стигна до 1:39.924 мин.
Двамата направиха серии от по 5 и 6 обиколки и се прибраха.
Алонсо пак влезе в бокса 30 мин преди края на времето, а малко след това в стената на завой 10 се удари Ник Хайдфелд, който точно постигна пето време зад пилотите на Ред Бул и Макларън и пред Маса, направил сравнително по-дълга втора серия, но не подобрил времето си. Пол ди Реста с Форс Индия също излетя от пистата, но не се.
20 минути преди края Алонсо най-после започна по-дълга серия от обиколки с новото предно крило, което изглежда е с изменен профил на страниците и захващането на елементите, които обаче отново са 3. По колата имаше и боя за анализ на потока след него.
Времето на Алонсо в първата му бърза обиколка бе – 1:42.464 мин. След тур слезе на 1:41.434 мин и направи серия от 6 обиколки. В крайна сметка остана извън топ 10.
Испанецът активно работеше днес и по усъвършенстваната система за отваряне на задното крило, която му създаде проблеми в Малайзия. Специално за ClubS1 снощи конструкторът Алдо Коста обясни, че проблемът в Куала Лумпур е бил в хидравличен цилиндър, който не е работел добре, но сега всичко е вече прецизно. Интересно е и това, че Ферари е един от малкото автомобили, при които крилото се отваря от пилота с натискане на педал, а не с бутон от волана.
В последните 15 мин Уебър направи още една кратка серия и свали времето си до 1:39.354 мин, отново доближавайки Фетел на 0,6 сек. След няколко минути и Себастиан излезе за нова серия, но на 7 завой се завъртя венецуелецът Пастор Малдонадо. И той се размина без удар в стената, но жълтите знамена ограничиха скоростта.