Ник Хайдфелд има добри спомени от Гран при на Малайзия, където спечели подиуми през 2005 г. с Уилямс и през 2009 г. с BMW Заубер. Там немският пилот направи и първата си най-бърза обиколка в състезание. Сега се подготвя за втория си старт с Рено и споделя разочарованието от Австралия и очакванията за Сепанг.
– Ник, изкара труден уикенд в Австралия, а не искаше така да започваш сезона…
– Очевидно беше разочароващо от моя гледна точка. Още повече, че беше съвсем ясно колко много потенциал има в автомобила. Целта ми е максимално добро представяне всеки уикенд, а не успях да постигна това в Мелбърн.
– Колата ти пострада тежко още в първата обиколка – колко трудно бе да я управляваш в останалата част от надпреварата?
– Много трудно. Балансът въобще не бе на ниво. Прилепянето бе крайно ниско и това допълнително ме затрудни в пазенето на гумите. Но въпреки всичко дадох най-доброто от себе си, тъй като никога не знаеш какво може да стане в едно състезание. Винаги има шанс да вземеш точки и продължих да упорствам.
– Научи ли повече за колата или за гумите?
– Беше невъзможно, но получихме полезни данни от колата на Виталий [Петров]. Научих повече обаче за процедурите в отбора, тъй като бе първият ми пълен състезателен уикенд работа с момчетата, а това винаги помага.
– Чувстваш ли се готов да се върнеш в борбата в Малайзия? Какви са целите ти?
– Винаги гледаш напред към следващата надпревара, особено ако си изкарал трудно състезание. В момента основната цел е да забравя Австралия и да се справя в Малайзия.
– Какво мислиш за ефекта на подвижното задно крило до момент? По-видим ли ще е в Малайзия?
– Да, смятам, че там ще има по-голям ефект. Изпреварванията винаги са били по-лесни в Малайзия заради дизайна на пистата. Има дълги прави, след които идват бавни завои и би трябвало да видим повече екшън.