След успешно завръщане във Формула 1 с Гран при на Австралия Пирели се готвят за втората надпревара от световния шампионат в Малайзия. На Сепанг гумите ги очаква съвсем различно предизвикателство от това на Албърт парк. Там се кара в едни от най-горещите условия в целия календар и със сигурност при най-висока влажност спрямо всички останали надпревари. Стойностите достигат 35 и повече градуса на въздуха и над 80% влажност. Повърхността на трасето е абразивна, има доста спирания от много висока до ниска скорост и сериозно разнообразие на завои.
За Малайзия типовете гуми на разположение на отборите остават хард и софт. Освен гореизброените изпитания обаче може да се наложи да се ползват смесите за мокра писта и интермедии, тъй като на Сепанг задължително вали, особено в настоящите часове на квалификацията и състезанието. През 2009 г. например се изсипа такъв порой, че борбата бе спряна след 31-ата обиколка, тъй като карането просто стана невъзможно. През 2010 г. пък отново силен дъжд бе причина мнозина състезатели да не довършат битката си за място на стартовата решетка.
В свободните тренировки пък екипите ще имат на разположение допълнителни комплекти гуми за тестове. Те ще са от експериментален хард тип, който може да се използва в бъдеще.
– Наясно сме, че в Малайзия ни очаква съвсем различно ежедневие спрямо това в Австралия – с по-високи температури и съответно по-сериозно износване. Твърдяхме дълго преди предходния кръг, че ще видим две-три спирания за нови гуми на Албърт парк, но за Сепанг смятам, че ще се увеличат до три-четири – заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – За Сепанг казват, че въпросът не е дали ще завали, а кога, така че представянето на мокрите ни гуми може да е особено важно за развитието на уикенда и определено ни се иска да ги видим в действие.