Дженсън Бътън за представянето си в Гран при на Австралия (шесто място) и подобрената скорост на Макларън МР4-26 в интервю за пресофиса на тима.
– Вероятно изпитваш смесени чувства след състезанието?
– Определено. От една страна съм разочарован, че финиширах едва шести, защото вече знам, че колата ни можеше повече от това в неделя. От друга обаче наистина съм окуражен от постигнатото само за няколко седмици – фактът, че не съм щастлив от шеста позиция (постигната въпреки наказание преминаване през питлейна) говори много за това колко сме доволни от настоящото състояние на нещата.
– Надпреварата ти определено бе повлияна от санкцията, но като се изключи това темпото ти бе солидно.
– Въпреки всичко смятам, че направихме добро състезание. Заради наказанието загубих около 25 секунди, но в нито един момент колата не ме подведе. Това е най-окуражаващо от всичко. В началото на надпреварата бях закотвен зад [Фелипе] Маса и можех да се движа почти залепен за него през повечето време. Усещах автомобила ни невероятно силен и в завоите. Маса се защитаваше сериозно и свърши добра работа в това отношение, но се поядосах, тъй като беше очевидно, че съм по-бърз от него.
В края на надпреварата бе окуражаващо също така, че държах темпото на пилотите с по три бокса, които бяха с по-свежи гуми. Но както споменах, беше разочароващо, че се движех зад тях, а не пред тях. Ясно виждаме обаче, че притежаваме потенциал за още по-добри резултати в следващите няколко старта.
– В неделя каза, че новата конфигурация е преизпълнила задачата. Би ли обяснил какво имаше предвид?
– Да. В Австралия пристигнахме с нова изпускателна система, която очевидно бе значително по-опростена от оригиналната на колата, използвана по време на тестовете. Имахме освен това ревизиран под и ново предно крило, които помогнаха за балансирането на целия аеропакет на автомобила. Взети по отделно, всеки от тези компоненти носи определено подобрение в представянето – общо то бе изчислявано на около една секунда. Когато си в колата обаче, внезапно се оказва, че напредъкът е още по-голям. Допълнителното аеропритискане означава, че можеш да спираш по-късно, да взимаш завоите по-бързо и да ускоряваш по-рано. То дава и повече увереност, така че си в състояние да натиснеш повече. Аеродинамичното прилепяне е магическата съставка. А момчетата от фабриката и тези на пистата се справиха прекрасно през уикенда.
– Мелбърн не винаги дава напълно ясна картина за темпото на отделните отбори. Започна ли обаче да се изяснява ситуацията за сезона?
– Ясно е, че Ред Бул са бързи – обиколката на Себастиан [Фетел], с която взе полпозишъна, го показа на всички. Що се отнася до състезателно темпо обаче, то ние изглежда сме значително по-близо до тях на този етап от сезон, отколкото бяхме миналата година. Да, наясно съм, че може да се появят възражения, тъй като Ред Бул не ползваха KERS, а това дава няколко десети от секундата предимство, но според мен разликата не е съвсем ясна, тъй като бе различна в събота и в неделя вечер. Определено сме в борбата. Мисля, че в болида има огромно количество неотключен потенциал. В неделя за първи път направихме състезателна дистанция с тази кола, а това говори страшно много точно за потенциала й. Ферари също са силни. Започнаха ударно уикенда, но след това малко изостанаха. В надпреварата обаче пак бяха на ниво и смятам, че ще подобрят представянето си в идващите стартове. Като цяло изглежда ще имаме повторение на битката между три отбора, която наблюдавахме миналия сезон, а това ще е страхотно за спорта и феновете.