Люис Хамилтън за представянето си в Гран при на Австралия (второ място) и подобрената скорост на Макларън МР4-26 в интервю за пресофиса на тима.
– 18 точки са сериозно постижение в първата надпревара, нали?
– Така е, чудесна отправна точка, особено като се има предвид, че и през ум не ни минаваше, че ще сме в толкова силна позиция на такъв ранен етап от сезона. Преди състезанието казах, че ще е важно да вземем някакви точки в първите стартове. Според мен е вече доста ясно, че шампионатът е дълъг и труден, така че не можем да си позволим да пилеем ресурси. Всяка надпревара ще е важна и макар да предпочитам да печеля, постигнатият миналата неделя резултат бе кажи-речи перфектен за нас. Перфектен в смисъл, че взехме наистина доста точки и чувстваме, че ще сме още по-силни в идващите кръгове.
– Видяхме някои впечатляващи кадри – задницата на колата бе нестабилна заради счупения под, но проблемът като че ли не се задълбочи. Колко трудно бе за теб в кокпита?
– Видях няколко кадъра по телевизията след състезанието и наистина изглеждаше зле. Освен това след финала огледах предната част на пода, който се оказа доста лошо потрошен. За щастие управлението не бе прекалено трудно. Ясно е, че загубих известно аеропритискане, но пък дотогава вече имах приличен аванс спрямо Виталий [Петров]. В последните обиколки отборът ми каза да не натискам, да не поемам ненужни рискове – помолиха ме да минавам чисто покрай бордюрите, защото там (естествено) поведението на колата е най-нестабилно в подобни ситуации. За щастие всичко се получи.
– Колко изненадан бе от темпото на болида и чувстваш ли се положително настроен за предстоящите стартове?
– В определена степен никога не се изненадвам от това какво е направил отборът, защото те винаги вършат чудеса! В началото на уикенда обаче, не бяхме, разбира се, сигурни в представянето си. Бяхме оптимистично настроени, тъй като симулациите показаха значителен напредък, но никога не си напълно сигурен, докато не стъпиш на пистата. Аз се чувствам удобно в тази кола, а допреди Австралия повтарях, че усещането ми е такова, но просто ни липсва малко аеропритискане и достатъчно километри по време на зимните тестове. Сега се надявам очакваните нови компоненти да прибавят още към това представяне.
– Каква е следващата стъпка по отношение на развитието?
– Знае се, че отборите не спират – развитието е непрекъснато. Имаме две седмици до следващата Гран при, така че ще работим по някои неща. Важен според мен е и фактът, че събрахме много информация за болида през миналия уикенд, а току-що започнахме да изследваме тази конфигурация. Мисля, че ще е интересно, ако инженерите във фабриката разберат какво точно ни трябва, за да подобрим още скоростта. Да не забравяме: преди надпреварата имахме едва около четири часа време на трасе, за да се запознаем и работим по новия под и изпускателна система. В неделя пък за първи път направихме цяла състезателна дистанция. Така че има какво да научим, накъде да се развиваме и да придобиваме още по-добро разбиране за това как работи колата. Но да се върна на конкретния въпрос. Говорих Дъг [Маккиърнан] – аеродинамиците, инженерите, а и ние имаме планирани сериозни неща. Макларън като отбор никога не застива на едно място – със сигурност ще имаме нови части за следващия старт. Мартин [Уитмарш] е фантастичен в управлението на екипа, за да вървим напред. Това е постоянен процес, но точно в това е силата ни като екип: никога не се отказваме, работим невероятно упорито и получаваме резултати. Искам да благодаря на всички в технологичния център за невероятния им труд, за това колко усилия влагат, за да ни върнат на правилното място в колоната: вашата отдаденост е оценявана изключително високо.