Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Задното крило ще има ефект 0,5 сек в квалификация, убеден е Майкъл

Задното крило ще има ефект 0,5 сек в квалификация, убеден е Майкъл

33
0
Пастор Малдонадо

Екипът на Уилямс е напълно готов за първата надпревара от сезон 2011 г. във Формула 1, убеден е Сам Майкъл. Техническият директор на отбора обобщава свършеното в зимните тестове и очакванията на тима.

– Как преминаха зимните тестове и колко сте уверени в дизайна на FW33?

– Имахме някои проблеми със здравината по време на изпитанията, но нищо сериозно – може би с изключение на грижите с KERS-а, с които се занимаваме в момента. Някои неща ни струваха известно време, но това е резултатът от толкова компактно интегриране на системите в днешните болиди от Формула 1. Окуражаващо е, че нямаше повреди в новите, концептуални области на автомобила, където стигнахме границите на възможното – като полуоските например. Навъртяхме успешно 4969,2 км в предсезонните тренировки.

Какво бе представянето на FW33?

– Отборите са по-близо в резултат на новите правила, но това беше целта на промените. Доста коли се вместват в рамките на половин секунда. Това означава, че спечелването на 0,2-0,3 сек от аероподобрение или нов механичен компонент може да донесе значителна разлика тази година. FW33 е прекрасен автомобил от самото начало, но по отношение на представянето му ще се наложи да изчакаме до реалните надпревари, за да видим къде наистина се намира.

– Имаше проблем с KERS в Барселона – какъв бе той и как го оправихте?

– Имахме проблем с инвертора, разположен между батерията и MGU-то (Motor Generator Unit) – не изолираше достатъчно ефективно. Заложихме някои промени в дизайна, за да се справим и да не допуснем подобен проблем да ни спре още веднъж. Разполагаме с решение, което ще ни позволи да използваме KERS в Мелбърн.

– Колко ефективно ще е задното крило в състезателни условия?

– В квалификация ще има ефект от половин секунда на обиколка. По време на надпревара според мен би трябвало да постигне желания ефект, но на ФИА може да отнеме два-три старта време, за да изпипат използването на системата. Ни бива да се стига до момент, в който изпреварванията се случват прекалено лесно. Устройството трябва да е допълнителна помощ при вече амбициозен опит за задминаване.

– Как работиха гумите на Пирели?

– Износването бе сериозно в началните тренировки, но накрая нещата се подобриха. Това вероятно се дължи и на факта, че увеличихме аеропритискането на колата, а Пирели направиха някои промени по типовете гуми. Нещата, мисля, ще са още по-различни, когато дойдат по-горещите стартове, тъй като на изпитанията бе сравнително студено в сравнение с някои от надпреварите. Пирели са свършили прекрасна работа в краткия наличен период от време и ще стават все по-силни. В първите два-три кръга може да има по едно допълнително спиране в бокса спрямо нормалния брой, но смятам, че и това ще се стабилизира бързо.

– Отборът работи ли повече по тренировки на боксове, имайки това предвид?

– Натрупахме доста тренировки на питове във фабриката, но това е нещо нормално. Механиците се упражняват през повечето време през зимата. Гайките и пистолетите са подобни на миналогодишните, предния крик също, но задният е нов. Ще видим в Мелбърн.

– Каква обратна информация от Рубенс Барикело помогна за настройките на автомобила?

– Рубенс винаги е резервиран, внимава с критиките, никога не се вълнува прекалено, защото иска да продължим да се трудим упорито, но знае как да балансира всичко това и едновременно да мотивира екипа. При FW33 той изигра огромна роля за насоката на работа при реглажите и ни помогна да разберем къде трябва да се подобрим. Доволен от предприетата насока, като освен това оправихме някои малки неща – като определени вибрации, които го разсейваха миналата година. Справянето с подобни грижи ни помага да се концентрираме върху голямата картина.

– Как бихте описал Пастор Малдонадо като пилот?

– Решителен и талантлив. Намираме се, разбира се, на много ранен етап, но той показва добро ниво на зрялост при общуването с хората около него. Справя се чудесно с обясненията за поведението на автомобила си. Шеви Пухолар и Андрю Мърдок работиха с Пастор през зимата и изградените вече добри взаимоотношения с инженерите ще му носят дивиденти в състезанията.

– Пастор кара по-малко заради проблеми с издръжливостта – готов ли е за надпреварите?

– Един съвсем нов за Формула 1 пилот никога не е 100% готов, но просто трябва да излезе и да си свърши работата. Пастор е талантлив, но искам да видя как ще се справи с натоварването през реален състезателен уикенд, особено в квалификация. Наистина не кара толкова, колкото ми се искаше, но ще подкрепяме, ще му дадем пространство. Представянето му в тестовете на мокра писта определено бе впечатляващо.

– Подготвен ли е отборът за първия старт в Австралия – какво е усещането ви?

– Определено. Щяхме да сме готови още за Бахрейн – такава е природата на Формула 1. Винаги сме готови, за всичко. Ще е прекрасно да стартираме сезона, тъй като е малко странно, че все още не се състезаваме по това време на годината.