Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун: Имаме решение за проблемите

Рос Браун: Имаме решение за проблемите

27
0
MGP W02,Нико Розберг

Шефът на Мерцедес Гран при Рос Браун за първите тестове на болида MGP W02, проблемите с колата и усещането на Михаел Шумахер и Нико Розберг за автомобила.

– Какво е обобщението за седмицата на Херес?

– Втората серия тестове – тези на Херес – бяха невероятно полезни. Приоритетите ни на този етап са подобрение издръжливостта на колата, работа с KERS и развитие по отношение разбирането на гумите. През втория и третия ден издръжливостта бе на ниво и това ни позволи да натрупаме известно количество километри, да съберем доста данни преди изпитанията в Барселона този уикенд.

– Споменахте необходимостта да бъдат разрешени определени проблеми, за да се оползотвори максимално времето на писта в последните две серии тестове. Какви са грижите, които имате?

– Основното ни предизвикателство понастоящем е издръжливостта. С новия си болид покрихме дистанция, нареждаща се на трета позиция по дължина сред всички отбори (общо 2310 км), но нивото на здравина не е точно каквото трябва да бъде. Провеждаме обичайните предсезонни проби – проверки на компоненти, на общата работа на системите и добавеното предизвикателство на KERS и новите гуми. Имахме своя дял проблеми с MGP W02, но имаме решение за всички тях.

– Пилотите споделиха, че се чувстват удобно в болида при първото си качване във Валенсия. Все още ли е така?

– Михаел и Нико незабавно се почувстваха удобно в автомобила, това продължава да е така. Михаел бе с по-добрата издръжливост на Херес, където навъртя общо 226 обиколки и това ни даде възможност да акумулираме добро количество данни преди Барселона. Нико имаше известен малшанс заради проблемите, с които се сблъска още през първия си ден и на Рикардо Тормо, и на Херес, но въпреки това свърши добра работа и му предстоят по-хубави моменти в Барселона и Бахрейн.

– Михаел бе най-бърз в петък и с второ време в събота. Това обиколки с малко гориво ли бяха или имат тежест като постижения?

– Няма особен смисъл да се губи ценно време на пистата за обиколки за слава – с малко гориво. Има далеч по-важна работа за вършене. Както и Михаел посочи на Херес, не ставаше дума за излизане с минимално количество бензин, а и продължаваме да сме концентрирани изцяло в собствената си програма. Единствено и само съответните екипи знаят истината за представянето си по време на предсезонните тренировки, а бидейки запознат с всички факти около нашата дейност, съм удовлетворен от прогреса през първите две серии тестове.

– Как върви адаптацията с новите за 2011 г. системи – KERS и подвижното задно крило?

– KERS е едно от най-големите предизвикателства, срещу които сме изправени този сезон. Системата е напълно нова за отбора ни, но не и за Мерцедес, чието устройство бе първото, спечелило Гран при през 2009 г. И екипът, и състезателите работят усърдно, за да свикнат с KERS, но технологията е много сложна. Необходимо е да разберем как да я използваме, за да извлечем максимума от нея и процесът тепърва ще се разгръща. Що се отнася до подвижното задно крило, то ние бяхме единственият отбор с версия на системата в Абу Даби през миналата година и натрупахме сериозна дистанция с него. Имаме негов нов вариант, който ще е допълнително подобрен. Михаел и Нико свикнаха доста бързо да използват устройството, чувстват се комфортно. По време на уикенда на Херес и ние като оставалите екипи за първи път изпробвахме кодовата система на ФИА, като всичко премина чудесно.

– Споменахте етапи на развитие преди Бахрейн. Каква е оценката за представянето на автомобила досега и всичко ли върви по план по отношение на новите компоненти?

– В края на миналата година взехме решение спецификацията за първите тестове да е много опростена, а първото значително развитие да е за първия старт в Бахрейн. Искахме да сме сигурни, че новият ни болид ще е готов за изпитания и това определено бе правилен подход. Наскоро уточнихме окончателно всичко за версията за Бахрейн и сме доволни от подобрението, което ще се получи при развитието. В настоящия пакет има някои компромиси и сме наясно, че болидът има сериозен потенциал от гледна точка на представянето. Не знаем, разбира се, къде се намират останалите отбори и какво са планирали като развитие. Никой няма да е напълно наясно до началото на сезона.