Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Коста: F150 е значително по-различен отвътре

Коста: F150 е значително по-различен отвътре

49
0
F150,лого

Техническият директор на Ферари Алдо Коста разясни подробно някои аспекти от създаването на новия автомобил на Скудерията за сезон 2011 г.

В правилата за 2011 г. има много промени. Кои оказаха най-голямо влияние върху проекта F150?

– Най-сериозно влияние оказаха свързаните с развитието на аеродинамиката аспекти. Колата е значително по-различна. Двойният дифузьор, F-duct-ът изчезнаха. Пилотът вече не може да променя аеродинамичните настройки. В центъра на долната част няма има никакви дупки. Това е фундаментална промяна. Задното крило ще е подвижно с цел състезателят да може да изпревари автомобила пред него, както и да го използва в квалификации според нуждите си. KERS се връща и макар да постигнахме напредък по отношение на размера на системата, тя все още е доста голяма. Ето защо се наложи реконструиране на болида. Има и нови правила по отношение на сигурността. Участвахме в промените, наложени от федерацията с цел подобрение сигурността по пистите, която винаги е изключително важна.

Бихте ли определил автомобила повече като еволюция, отколкото революция спрямо миналогодишния автомобил?

– Заради промените в правилата новият болид определено е много по-различен от предшественика си, с нови концепции и линии на развитие. По отношение на външния вид няма кой знае каква разлика, но от техническа гледна точка съвсем не е така.

Как ще се развие F150 през следващите седмици?

– Еволюцията на автомобила е планирана да се случи на два големи етапа. Първият е по време на зимните тестове, когато ще развиваме основно механиката. Това означава, че структурата, шасито, скоростната кутия, окачването ще са едни и същи за първите няколко старта. Аеродинамиката е опростена и е за първите изпитания, като реалното развитие в аеродинамично отношение ще е налице за първото състезание.

Кои бяха най-големите предизвикателства при създаването на болида?

– Това, че започнахме от нула със задната част на колата, след като двойните дифузьори и F-duct-а вече са забранени. Имаше и някои конкретни уточнения за долната част. Това се оказаха основните предизвикателства и наложиха преосмисляне на целия проект.

От тази година има нов доставчик на гуми – Пирели. До каква степен техните продукти са все още непознати?

– Проектът и еволюцията на гумите се случиха в много кратък период от време. Пирели имаха само няколко месеца да ги създадат. Според мен са се справили чудесно, но има още много работа. Трябва да изпробваме няколко смеси, а конструкциите вече са уточнени. Това обаче е крайно важен аспект от цялостното развитие. Ще е необходимо да използваме зимните тестове, за да настроим всичко спрямо гумите на Пирели.

Как се подготви отборът за дебюта на болида на писта?

– Структурата и методите на работа се променяха прогресивно през последните години. Бяхме свикнали да правим много километри тестове, а сега имаме значително по-малко. Няма време да се разрешават сериозни проблеми [ако възникнат такива] по отношение издръжливостта на колата. Затова се налага всичко да се върши на стендовете. Точно така тестваме и в момента структурите, проверяваме функционалността и действието на отделни системи, за да излезем на писта със здрав автомобил.

Вие лично чувствате ли се задължен да печелите във Формула 1?

– На краткия въпрос се дава кратък отговор. Една дума е достатъчна: да.