Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър пръв във втората сесия на Йонгам

Уебър пръв във втората сесия на Йонгам

53
0
Марк Уебър

Лидерът в шампионата Марк Уебър с Ред Бул постигна най-добро време във втората тренировка преди неделната Гран при на Корея във Формула 1. Втори и трети се класираха неговите съперници Фернандо Алонсо (Ферари) и Люис Хамилтън (Макларън), а зад тях остана Роберт Кубица с Рено, който пък имаше най-висока скорост на правите.

С отлагането на повече гума върху асфалта, положен само преди 2 седмици, сцеплението се подобри спрямо първата сесия и Ред Бул получи очакваното предимство при преминаването в бавните завои на втори и трети сектор. Себастиан Фетел обаче твърде рано използва мекия тип гуми в тези втори 90 минути и остана седми, докато Уебър изпълни по-стандартна и сигурна програма в приятното слънчево време.

Още в първите минути Хамилтън, който бе най-бърз сутринта, поведе след 4 обиколки с 1:42.064 мин. След също 4 тура обаче Алонсо (отново с F-duct, както и в първата тренировка, когато Маса кара без него) го измести от върха с 1:41.928 мин.

Витантонио Лиуци а и Виталий Петров бяха още по-бързи с няколко хилядни, но след още обиколка Алонсо пак излезе начело – 1:41.153 мин. Испанецът имаше топвремена във втори и трети сектор. След това слезе до 1:40.167 мин в 7-ата си поред обиколка.

Хамилтън от своя страна не вдигна скоростта си чак до края на своята близка по продължителност серия и бе вече 13-ти на над 1 сек от Алонсо. Но след още тур отново излезе напред – 1:40.148 мин. Той обаче бе по-бърз само с 19 хилядни.

Уебър също започна серия от обиколки и доближи на 0,3 сек двамата си съперници, които точно се прибраха след съответно 9 и 8 обиколки от началото. Марк бе с доста меко окачване в тази серия и предните гуми леко се повдигаха. След тур обаче той вече бе на 0,106 сек зад Хамилтън. Техническият директор на Ред Бул Ейдриан Нюи отново бе на пита за разлика от много други сезони, в които той рядко идва на пистите през октомври, а работи по колите за следващия сезон. В същото време Фетел направи кратка серия от 4 тура и се прибра. Бътън бе с 6 до 25-ата минута, на 10-о място.

Около половин час след началото Сакон Ямамото се завъртя в 16-и завой и спря на пистата. Колата му блокира и спряха тренировката, за да отстранят неговата Испания Рейсинг.

След няколко минути подготовката бе подновена и двамата пилоти на Макларън веднага започнаха нови серии с новото задно и предно крило. Дженсън бе с топвреме в първи сектор, после настигна и изпревари Ник Хайдфелд, но излезе от идеалната линия и това го прати пети.

В същия момент най-бърз от всички бе Михаел Шумахер – 1:40.009, като това демонстрира добрата работа на Мерцедес от началото на тренировките. Колата на Михаел, а и на Нико Розберг сутринта, показа отлична максимална скорост и сравнително добър баланс във втория сектор.

След обиколка обаче Бътън на свой ред поведе – 1:40.006 сек! Но прибирайки се в бокса, колата му бе обхваната от дим.

Хамилтън и Алонсо отново заедно започнаха втори серии, все така с втория комплект твърди гуми за деня, който сложиха в началото на тренировката. В същото време изненадващо Фетел излезе на пистата с единствения си комплект от мекия тип софт за петъка. Зад Ярно Трули той излезе от пистата и гумите му се покриха с прах в загряващия им тур. Въпреки това Себастиан постигна топвреме – 1:39.204 мин със супер преминаване на втори и трети сектор. Само в средната част бе с 0,6 по-бърз от съперниците, а общо темпото му бе с 0,8 под това на Бътън.

Малко преди първият час за работа да изтече Уебър започна втора серия, но пак с твърдите гуми и даде топвреме във втория сектор и общо втори резултат зад Фетел – 1:39.251 мин. Обиколката му бе само с 0,047 сек по-бавна от тази на Себ, която бе с меките гуми. И двете коли отново бяха с новата система за обдухване на задното крило, както и сутринта.

Хамилтън също пак бе на пистата и той сложи меките гуми и отново поведе – 1:38.922 мин.

Но Уебър изпревари и него с твърдите гуми. Австралиецът направи тур за 1:38.389 мин. Хамилтън все пак излезе напред – 1:38.279 мин. Маса даде трето време, излизайки на свой ред с меките гуми. Но бе по-бавен от Хамилтън с 0,5 сек. Бразилецът също бе поставил системата за обтичане на задното крило в тази серия.

Алонсо постави софт и измести съотборника си – 1:38.537 мин. Испанецът доближи на 0,258 Хамилтън. Кубица пък отново бе близо до темпото на Ферари, а и даде топвреме в първия сектор. След още една обиколка Алонсо обаче поведе – 1:38.132 мин.

Марк Уебър последен сложи меките гуми, 21 мин преди края, но и той както Фетел имаше проблеми при загряването им. Излетя и ги замърси, което със сигурност не му позволи да вземе максимума. Но бързо ги изчисти и даде най-добро постижение в трети сектор, започна следващия тур с добро време в първи сектор и записа най-добрия резултат в тренировката – 1:37.942 мин, единствен под 1:38 мин. Веднага след това Марк се прибра след реално къса серия.

В последните 15 минути екипите пробваха износването на гумите, най-вече от мекия тип.

Бътън, който бе изместен до 15-о място след първите кратки серии със софт, се качи до 5-а позиция. Зад него шести бе Маса, който се оплака от поведението на колата си предимно в последния сектор, където колата му се пързаляше.