Появилите се през уикенда информации в падока на Гран при на Сингапур за затруднения с организирането на старта в Корея бяха потвърдени от изявление на Бърни Еклъстоун, в което той описва ситуацията в момента като опасна. Инспекцията на трасето, намиращо се на около 400 км от Сеул, трябваше да се състои утре, но според непотвърдена информация техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг е бил информиран, че пистата просто няма да е готова навреме – нито за проверката, нито за надпреварата. Предполага се, че присъствието на южнокорейски представители в Сингапур е било с цел кризисни разговори с Екълстоун.
Според неназован източник организаторите са успели да договорят още една дата за инспекция – 11 октомври (денят след Гран при на Япония, 13 дни преди неделята, когато трябва да се състои състезанието). Подобно развитие на събитията е прецедент, тъй като ФИА се отнася особено строго към правилата за хомологиране на писти. Последни проверки по принцип се извършват 90 дни преди която и да е Гран при. Ако нещата се провалят и трасето не премине инспекцията, по правилник състезанието не може да се състои и догодина, а влезе в предварителния календар за 2011 г.
Проблемите, които могат да възникнат от отменянето на старта на толкова късен етап, са неизброими. Оборудването на отборите трябва да тръгне от Сузука още вечерта след старта там, ситуацията с хотелите не е ясна и т.н.
По време на уикенда в Сингапур Екълстоун първоначално отхвърли предположенията за проблеми с корейската писта.
– Доволни сме от нещата в момента. Не обръщам внимание на слухове. Федерацията изглежда много доволна от развитието на трасето. Подписахме договор [с корейските организатори]. Но хората четат глупости по вестниците, затова и не очаквам огромно количество зрители – бе цитиран той от корейско издание.
По-малко от 24 часа по-късно обаче англичанинът промени това и призна пред ВВС, че нещата не изглеждат добре.
– [Пистата] трябваше да е инспектирана преди около шест седмици. Беше проверена, но не мина. Има 90-дневен срок, а сега го отлагаме. Всъщност това е доста опасно, но в случая става въпрос дали да отменим състезанието или не. Те (организаторите – б.р.) казват, че всичко ще е наред и да се надяваме, че са прави – обясни Бърни.