Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пръв във втората сесия на Монца

Фетел пръв във втората сесия на Монца

50
0

Изненадващо Себастиан Фетел с Ред Бул бе най-бърз във втората тренировка за Гран при на Италия на пистата Монца днес. Той изпревари съперниците си от Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса (постигнали второ и трето време), когато всички сложиха мекия тип гуми в тези втори 90 минути за подготовка. Най-бързите пилоти сутринта от екипа на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън останаха съответно четвърти и пети пред втория пилот на Ред Бул Марк Уебър, чиято работа обаче бе прекъсната заради повреда в охладителната система.

Представянето на фаворитите в днешния ден е предпоставка за много по-оспорвана борба утре и в неделя и победата на Макларън на бързата писта съвсем не е изглежда така сигурна, както сутринта. Тимът използва за двете си коли различен подход, като системата за обдухване на задното крило F-duct бе напълно демонтирана от колата на Хамилтън, докато Ферари само затваряха своята. Ред Бул пък я ползваха през цялото време.

Бътън поведе още в първата си сравнително дълга серия от обиколки с твърдите гуми, с време 1:23.296 мин след 7 тура. Със същия тип Алонсо даде второ постижение, но на 0,629 мин. Маса бе трети. Хамилтън и Фетел излязоха на пистата малко по-късно, 25 минути след началото.

Марк Уебър започна работа в по-дълга серия от колегите си. Без F-duct Хамилтън веднага записа второ време – 1:23.896 мин. В следващите два тура не бе по-бърз, но след това се доближи на 65 хилядни до Бътън, а след това бе с топскорост в първи сектор и поведе – 1:23.154 мин!

Витантонио Лиуци пък също бе без система F-duct на своя Форс Индия.

Бътън също отново излезе на пистата, отново с F-duct за пряко сравнение с Хамилтън. Дженсън загря гумите и бе на свой ред най-бърз в трети сектор, а разликата между двамата бе само 0,056 сек. След още тур Люис вдигна още темпото в първи сектор и се прибра след 11 тура до този момент.

Себастиен Буеми бе първият пилот с меки гуми и за негово нещастие направи грешка на първия шикан.

50 минути преди края и Алонсо се появи на пистата със затворена система за обдухване на задното крило в много дълга серия, докато Маса бе със системата и в края на серията си го изпревари. Фетел също я използва, но нито той, нито пилотите на Ферари се доближиха до времената на Макларън на по-малко от 0,7 мин с твърдите гуми. Звездите от Уокинг пък продължиха пробите, но вече поставяйки мекия тип гуми. Хамилтън бе бърз в първата си обиколка, но не подобри времето си от предишната серия. След два тура обаче и леко излитане заради присъствието на Ярно Трули Люис бе с топвреме както и в първия си тур в първи сектор. Във втория обаче отново загуби и в крайна сметка пак не подобри постижението си, защото при излитането счупи предното крило в десния край.

Маса също излезе на пистата с меките гуми и подобри времето си сериозно до 1:23.283 мин, а след още една обиколка поведе – 1:23.061 мин. Той също бе затворил системата за обдухване на задното крило, но след още тур едва не се разби след Параболика в турбуленцията зад колата на Михаел Шумахер.

Алонсо обаче бе още по-бърз и поведе на свой ред.

Слагайки меките гуми, Фетел задмина и двамата пилоти на Ферари с 1:22.839 мин. В същото време съотборникът му Марк Уебър получи повреда в охладителната система и за него тренировката приключи, а дотук имаше едва 6-о време.

10 минути преди края Кубица също сложи единствения си комплект меки гуми и бе любопитно какво ще е представянето му, все така със системата за обдухване на задното крило. Той не се придвижи напред и даде едва осмо време на 0,8 сек от Себастиан. Алонсо отново излезе на пистата за дълга серия с отворена система за обдухване на задното крило в края.