Начало Автомобилни новини BMW i тества пилотно продуктов визуализатор с добавена реалност от Tango

BMW i тества пилотно продуктов визуализатор с добавена реалност от Tango

59
0

BMW i е първата автомобилна марка в света, която в рамките на пилотен проект предлага на клиентите си интерактивно 3D изживяване с добавена реалност (augmented reality) от своите продукти. Чрез използване на Tango, смартфон технология за добавена реалност на Google, клиентите могат да се насладят на своето перфектно BMW i3 или i8 като интерактивна визуализация в реален размер.

„Нашите автомобили са емоционални продукти и, за да можем да предадем тази емоция, вие трябва да я преживеете“, казва Андреа Кастроново, вицепрезидент „Продажбена и бъдеща ритейл стратегия” в BMW Group. „Ако, например, желаният продукт не е наличен на място за продажба в момента, визуализацията е следващото страхотно нещо.“

В началото пилотният проект стартира при двуцифрен брой дилъри, при които ограничен брой продуктови консултанти ще разполагат с потребителско мобилно устройство, което е съвместимо с Tango. Благодарение на устройството, те ще могат да помогнат на потребителите да визуализират и преживеят продуктите на BMW i като използват добавената реалност за създаването на 3D изображение, което може да се разгледа интерактивно: клиентът може да отвори вратите или багажника и дори да се „качи“ в автомобила, за да разгледа интериора по-подробно. Ерик Джонсен, ръководител „Бизнес развитие” за направление „Добавена реалност” към Google, казва: „Това, което прави Tango толкова отличимо, е фактът, че то разбира контекста на помещението, в което се намира. Като например усещането, че колелата на автомобила наистина се намират на земята. Това осигурява много реалистично изживяване.“

Качеството на генерираните изображения е удивително близко до реалността. „При първите ни тестове наблюдавахме как хората се навеждат, за да се качат в автомобила, сякаш наистина има рамка на вратата, в която биха могли да си ударят главата“, спомня си Кастроново. „Нивото на детайла при технологията е такова, че това доказва истинската й добавена стойност за клиентите.“

BMW i е първата автомобилна марка, която използва Tango за подобно интерактивно изживяване за клиентите. „BMW i е иновативният връх в рамките на BMW Group и поради това е особено подходящо за тестване на този нов инструмент за клиентите и продажбите в рамките на един пилотен проект“, казва Щефан Бирман, ръководител „Иновации при продажбите” на BMW i в BMW Group. Приложението BMW i Visualiser е най-новата иновация в рамките на програмата на BMW Group по отношение на бъдещото оформление на ритейл зоните, която стартира преди около 3 години и от тогава значително промени изживяването на клиентите при покупката на автомобил. Много от важните елементи на бъдещото оформление на ритейл зоните като продуктовите консултанти или устройството за виртуално продуктово презентиране например, поставиха нови стандарти в бранша.

BMW i Visualiser е разработено и създадено от Accenture като изображенията на BMW i автомобилите са интегрирани в приложение, използващо технологията Tango. BMW i Visualiser позволява на клиентите да се насладят на автомобила по новаторски, интерактивен начин. Заложени са функции като отваряне на вратите или включване на осветлението например. За да може изживяването за клиентите да бъде колкото се може по-интуитивно и в същото време максимално лесно, приложението съвсем целенасочено не е разработено като пълен конфигуратор на автомобила, а като инструмент за визуализиране, при който цветовете на интериора и екстериора, както и джантите, да могат да бъдат сменяни с докосване на екрана. След приключване на визуализацията клиентът може да запамети данните, както и да ги сподели с трети лица чрез социални медии, имейл или QR код.

След успешното приключване на пилотния проект е планирано приложението да се предлага в Google Play. „Вярваме, че през следващите години преобладаващата част от премиум устройствата с операционна система Android ще са съвместими с Tango“, казва Ерик Джонсен. „Добавената реалност има огромен потенциал за ритейл търговията; тепърва започваме да я разработваме.“

„Нашите проучвания показват, че при покупката на автомобил клиентите търсят подобреното използване на технологии като добавената реалност, за да направят онлайн-офлайн изживяването си още по-завладяващо“, казва Кристина Рааб, управител на звено „Автомобилни практики” в Accenture. „Ползването на технологията Tango при BMW i и нейната интеграция с дилърите и вече съществуващите инструменти за конфигуриране осигурява именно онова пълно и разнообразно на канали изживяване, което търсят клиентите.“