Макларън взеха решение късно снощи да се откажат от новия пакет за своя МР4-25 с изключение на предното крило, след като конфигурацията не даде очакваните резултати във вчерашните свободни тренировки. В опит да стопят разликата си с Ред Бул в Уокинг бяха създали сериозно количество нови компоненти за болидите на Дженсън Бътън и Люис Хамилтън за домашната Гран при на Великобритания.
Основната система, демонтирана от колите, е дифузьорът, обдухван от горещия въздух от ауспусите, който е създал проблеми по време на петъчните сесии. Неговото действие е увеличаване аеродинамичната сила на сцепление и от там – скоростта в завоите. В тестовете от вчера обаче Макларън са установили прегряване на отделни части в задната част на автомобила и предпочетоха да заложат на изпитания вече вариант, отколкото да рискуват отпадане на някой от пилотите си в надпреварата. Болидите освен това не бяха особено стабилни, но други елементи, като новото предно крило например, не са свързани с липсата на оптимален баланс и ще бъдат използвани през останалата част от уикенда.
Екипът се опита да намери отговор на проблемите, като изпрати третия пилот Гари Пафет да прави тестове на симулатора в Уокинг, но нещата не се получиха.