Начало Други 24 часа на Льо Ман – час 10-16

24 часа на Льо Ман – час 10-16

35
0

Класиране не се промени в края на десетия час от 78-ото издание на 24-те часа на Льо Ман – Пежо №2 с Минасян/Саразен/Монтани водеха пред частното Пежо на Орека. Зад тях обаче вече имаше три коли на Ауди. Междувременно Марк Жене продължаваше да прави обиколки като на квалификация в опит да настигне тази група след по-ранното си забавяне.

Кола за сигурност излезе в 15-ата минута на десетия час заради катастрофа на Жан-Франсоа Ивон (Пескароло Джуд). Само десетина минути по-късно стана още един, тежък инцидент – с Жан-Кристоф Буйон (Лола). Пилотите бяха добре, а междувременно второто Пежо на Орека бе забавено заради сейфти карите, като все пак удържаше втората позиция. Първото Ауди – на трето място – все още вървеше на обиколка назад.

В средата на 11-ия час от състезанието Антъни Дейвидсън се завъртя с Пежо №1, след като по-рано бе поел управлението от Жене и бе свалил разликата с Ауди-то пред себе си на по-малко от 30 секунди. Причината бе леко докосване с друг автомобил, но позиция не бе загубена, макар че за връщането на трасето отиде повече от минута. След това англичанинът се върна към буквално квалификационното темпо и на моменти бе значително по-бърз от Ауди №7 пред него.

Объркване настана в пита точно при влизането на №7 с Том Кристенсен зад волана. Колата остана там повече от 10 минути, като в един момент екипът тръгна да я прибира, а след това смени гуми, зареди с гориво и пилотът се върна на трасето.

Малко преди да изтече 12-ия час пък автомобилът на втора позиция в колоната – частното Пежо на Орека – се прибра в бокса. Тимът направи някои поправки и колата се върна на пистата, но далеч назад в колоната. Междувременно Дейвидсън спечели позиция, изпреварвайки Кристенсен. В подреждането Пежо №2 бе начело пред Ауди №8 и №9, Пежо №1 и Ауди №7.

Минутите в следващите часове изминаха без особени приключения, редът се запазваше, за да се стигне до истинската драма малко след 7 сутринта местно време, когато Пежо №2 се запали! Франк Монтани отби и маршалите изгасиха пламъците, но това бе краят на състезанието. Нито пилотът, нито екипът в бокса можеха да повярват какво се случва, след като в продължение на толкова време колата бе начело, състезателите я пазеха, внимателно изпреварваха изостаналите си колеги и т.н., а в крайна сметка отново техническа повреда им отне лидерството. Монтани упорито оглеждаше Пежо-то, опитвайки се да разбере какво стана, докато Никола Минасян изрази общото разочарование пред камерите на телевизиите. Франк дори се обади в пита, но инженерите потвърдиха, че състезанието е приключило за него. Чак след това Монтани се качи на скутер, за да се прибере, напълно отчаян от ситуацията. Така при аванс от обиколка, французите може да не се качат на подиума въобще, ако Ауди издържат напрежението.

Водач в началото на 17-ия час е Ауди №9 (Рокенфелер/Бернхард/Дюма) пред Ауди №8 (Лотерер/Фаслер/Трелюер) и Пежо №1 (Вурц/Жене/Дейвидсън).