Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Петер Заубер: Не подозирах, че С29 ще е толкова назад

Петер Заубер: Не подозирах, че С29 ще е толкова назад

41
0

Петер Заубер споделя впечатленията си от първите четири старта от сезон 2010 г., в които отборът му не бе на очакваното след зимните тестове ниво.

– Първите четири старта за 2010 т. не донесоха очакваните от отбора резултати. Каква е присъдата до момента?

– Ние, разбира се, сме разочаровани, че не спечелихме никакви точки през изминалите надпревари. В крайна сметка целта ни бе редовно да се борим именно за точки.

– Какви са причините за този обрат на нещата?

– Става дума за комбинация от фактори. Имахме твърде много проблеми с издръжливостта както по отношение на шаситата, така и при двигателите. Това е крайно необикновено – винаги сме били един от топтимовете по тези показатели през изминалите години.

– Как могат да се решат тези проблеми?

– Анализирахме много внимателно всички свързани с шаситата проблеми и вече прилагаме мерки за изчистването им. Партньорите ни за моторите от Ферари правят същото по отношение на агрегатите.

– Но вероятно сте очаквали по-добро представяне от С29?

– Няма съмнение, че очаквахме значително по-добро представяне след зимните тестове. Факт е обаче, че изостанахме от директните си съперници. Новият ни технически директор Джеймс Кий вече направи първоначален анализ и постанови серия мерки за поправяне на ситуацията. Но той е инженер, а не чудотворец и ще е необходимо време, докато проработят нещата. А междувременно конкурентните ни отбори няма да стоят на едно място, така че трябва да правим по две стъпки напред, ако искаме да наваксаме изгубеното. В момента Джеймс е зает да изготви средно- и дългосрочните ни планове за развитие.

– Вероятно има сериозни причини за бавния прогрес?

– Вероятно е така. Взех ясно решение да се оттегля настрани, когато продадох отбора на BMW през 2006 г. За мен бе важно да изградя определена дистанция. Сега откривам колко много неща има за вършене. Процесът на анализ върви от известно време и ще видим резултатите в близко бъдеще.

– Може ли да очакваме първите стъпки в тази насока още в Барселона?

– Ще разполагаме с пакет аеромодификации за колата в Барселона. Не мога да кажа дали това ще ни изтегли по-напред на грида, тъй като всички отбори ще имат подобрения по автомобилите си в Барселона. В крайна сметка нещата ще опрат до това кой е направил най-голяма стъпка напред. Мога да кажа, че ние трябва да работим много упорито и целенасочено, както и да останем реалисти.

– Джеймс Кий вече е част от тима. Какви са първите впечатления от него?

– Джеймс има ясна идея как можем да се подобрим. Макар да е все още много млад, той притежава голям опит и – много важно – е свежа кръв за тима ни. Направеният от Форс Индия технически прогрес говори сам по себе си. Изключително съм доволен, че успяхме да го привлечем.

– По колата все още има доста празно място. Може ли да се очаква пристигането на някои нови спонсори?

– Когато си купих отново отбора в края на ноември, нямаше никакви спонсори, както и място в шампионата. Хвърлих се в проекта напред с главата. Автомобилът бе изцяло бял. Не можех обаче да предположа, че темпото на С29 ще е толкова слабо. Хубаво беше да си мисля, че ще привлечем големи спонсори в началото на годината. Но въпреки всичко, чисто финансово сме осигурени. Това не означава, че не се опитваме да привличаме нови партньори, разбира се.

– Бихте ли взел отново същото решение, след като вече сте наясно колко трудна е ситуацията?

– В края на ноември имах избор: или да поема отбора, или да гледам как затварят Хинвил. Вторият вариант не бе опция за мен. Винаги ми е било ясно, че няма да е лесно. Но отново бих направил същото нещо!