Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двойна победа за Ред Бул в Гран при на Малайзия

Двойна победа за Ред Бул в Гран при на Малайзия

66
0

Двойна победа спечели тимът на Ред Бул в Гран при на Малайзия днес, след като Себастиан Фетел пресече финала на 4,8 секунди пред съотборника си Марк Уебър. Трети е Нико Розберг (Мерцедес Гран при).

Надпреварата се размина с дълго прогнозирания дъжд, но въпреки това битки по трасето не липсваха. 17 пилоти финишираха на пистата Сепанг, а на питуола на Ред Бул цареше отлаганата вече цял свят месец радост. Фетел благодари на екипа си, след като най-накрая успя да изкара цяла състезателна дистанция и триумфира в третия кръг от световния шампионат на Формула 1.

– Нещата вървяха добре досега и не можехме да искаме по-добра стартова решетка. А ако бях в дъното на колоната, определено щях да искам дъжд – всъщност ако не вали, си искам парите обратно! – остроумничеше Бърни Еклестън преди надпреварата.

Пороите все пак подминаха Сепанг по време на състезанието, но драма имаше от самото начало. Повреда в двигателя Ферари на Заубер С29 върна Педро де ла Роса в пита и испанецът въобще не успя да потегли.

На старта на 56-те обиколки пък Фетел успя да изпревари взелия полпозишън Марк Уебър, а зад тях следваха Розберг, Роберт Кубица (Рено), Адриан Сутил (Форс Индия), Михаел Шумахер (Мерцедес), Нико Хюлкенберг (Уилямс), Витантонио Лиуци (Форс Индия), Виталий Петров (Рено).

Люис Хамилтън се изстреля в началото и бе 10-и до третата обиколка. Атакува и Петров в следващия тур, но вицешампионът в GP2 за 2009 г. не се предаде лесно и си върна позицията няколко завоя след това. Руснакът удържа англичанина почти две обиколки преди Макларън-ът да стане 9-и. Малко след това Хамилтън получи предупреждение от екипа си, че трябва да пази гумите.

Ярно Трули пък имаше проблем в диференциала на своя Лотус, когато двамата с Глок се удариха в 6-ата обиколка. Немският пилот на Върджин остана в зоната за сигурност (тъй като двигателят му изключи при въртенето), а италианецът продължи. До края на състезанието не стигнаха още Камуи Кобаяши (с предполагаем още един проблем в мотора Ферари на Заубер), Витантонио Лиуци (двигател), Петров (механична повреда). Хейки Ковалайнен спука гума след инцидент с Лукас ди Граси, но повреда в хидравликата след това го върна в боксовете. Механиците успяха да върнат колата му на трасето, за да продължи в състезанието като в тест сесия.

В 10-я тур Михаел Шумахер намали и спря встрани от пистата заради вероятен проблем със задното окачване. По-късно обаче германецът обясни, че е паднала гайка от едно от колелата му.

Междувременно Дженсън Бътън пръв спря в пита и смени гумите си, слагайки по-твърдия пет. Англичанинът излезе зад Фелипе Маса и Фернандо Алонсо, като триото вървеше на 11-а – 13-а позиция. Два тура след като сложи новите гуми вече даваше най-бързи обиколки и това бе тенденцията до финала – всички нови комплекти даваха прекрасни времена в продължение на няколко обиколки.

Фетел смени гуми в 24-я тур, докато Уебър имаше проблем обиколка по-късно със заял пистолет на предно дясно колело.

До 32-ата обиколка единствено Алонсо не бе влизал в пита, като подреждането тогава бе Фетел, Уебър, Розберг, Кубица, Алонсо, Сутил, Хамилтън, Бътън, Маса, Алгерсуари (спечелил 10-о място след страхотна битка с Хюлкенберг). Фернандо направи бокса си чак в 37-а обиколка и излезе 9-и, зад съотборника си Маса, но на почти 10 секунди разлика.

До финала на състезанието най-голямата борба бе между Сутил и Хамилтън за петото място, като германецът надделя. Зад тях Маса успя да задмине Бътън за 7-а позиция. Това обаче не се удаде на Алонсо, който имаше сериозни проблеми със смяната на предавки надолу. Въпреки това испанецът се бори почти до финала, но в 55-я тур при последната му атака двигателят не издържа. Така последните точки отидоха при Хайме Алгерсуари с Торо Росо (отново направил впечатляващо състезание) и Нико Хюлкенберг с Уилямс.