Според слуховете в падока на Сепанг тайната на евентуалния регулируем клиренс на болида на Ред Бул се крие в сгъстен газ.
Официални представители на Макларън и на Мерцедес изразиха подозренията си по отношение на потенциална система, смятайки, че в квалификациите RB6 е с по-нисък просвет, а когато колата е в състезанието с пълен резервоар, се правят известни промени по окачването.
„Доколкото знаем… не си спомням точния член, но нямаш право да извършваш някакви промени по окачването между квалификацията и състезанието“ – коментира Рос Браун от Мерцедес GР.
Изглежда обаче, че от Ред Бул по-скоро са интерпретирали хитро правилата, но не са ги нарушили.
Един член в техническия правилник забранява всякакви електрифицирани устройства, които влияят на окачването. Според друг член от регламента пък не могат да се правят промени, докато колата е в движение.
В същото време обаче спортният правилник позволява сгъстен газ да бъде добавян или източван между квалификацията и състезанието. По този повод се появи слухът, че отборът на Ред Бул просто източва сгъстения газ, което резултира в повдигнато окачване за състезанието.
От ФИА обаче няма да разгледат въпроса, ако някой от конкурентите на Ред Бул не подаде официално оплакване.
По този повод Браун съобщи, че е поискал уточнение на въпроса от ФИА, докато шефът на Макларън Мартин Уитмарш разкри, че отборът вече работи върху свой аналог на системата.