Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Охлаждането на спирачките – предизвикателство за екипите в Австралия

Охлаждането на спирачките – предизвикателство за екипите в Австралия

56
0

След обявяването на забраната за зареждане с гориво по време на надпреварите пред сезон 2010 г. във Формула 1 една от основните грижи на отборите бяха спирачките. Екипите преработиха апаратите, за да увеличат здравината им, тъй като на старта болидите са с около 100 кг по-тежки спрямо 2009 г. След първия кръг в Бахрейн обаче нямаше оплаквания от проблеми с тях. главният състезателен инженер на Рено Алан Перман дори заяви, че износването на спирачките на R30 е било по-малко спрямо това на R29 преди година.

– Момчетата във фабриката свършиха перфектна работа по отношение на спирачките. Състезанието не бе никакъв проблем от тази гледна точка – категоричен е той.

Като се има предвид, че правилата по отношение на спирачките не бяха пипани и са разрешени дискове с максимална дебелина 28 мм, отборът на Рено потърси други начини, за да подобри издръжливостта. Бяха разучени различни материали за удължаване на живота им. Истинското предизвикателство обаче е охлаждането – то е с най-голяма важност, за да изкарат цялата състезателна дистанция, обяснява шефът на отдела по представянето Ник Честър.

– Проведохме сериозни симулации, за да сме наясно с допълнителните изисквания към спирачките. Те потвърдиха, че системите ще трябва да се справят този сезон с 10% повече енергия. Така придобихме идея за изискванията относно охлаждането – разказва той.

Контролирането температурата на дисковете наистина е ключът към степента на износване, която скача рязко след достигане на 600 градуса по Целзий. Температурата трябва да се поддържа между 500 и 600 градуса по време на цялата надпревара.

– Създадохме конструкцията си основно с помощта на CFD и в системата циркулира далеч повече въздух спрямо миналогодишните показатели – продължава Честър. – Освен това става дума и за размери, за разположение, определящи ефективността на охлаждането. Добрите резултати от Бахрейн подсказват, че сме подготвени на ниво. Имаме планирано развитие по време на сезона, тъй като някои трасета не подлагат апаратите на толкова напрежение, колкото други. На тях ще имаме възможността да се съсредоточим в по-голяма степен върху аеропритискането на колата ни.