Тойота организираха поредната пресконференция, на която се опитаха да убедят журналистите, а чрез тях и обществото, че проблемът с педала на газта при техните автомобили е решен.
Преди дни професор от университет в Илинойс излезе с теория, че проблемът с педала на газта е електронен, а не механичен.
Професор Дейвид Гилбърт направи демонстрация, при която след свързване на определени звена на електрониката на автомобила, педалът блокира в натиснато положение.
Тойота обаче не са съгласни с тази теория и затова ангажираха множество специалисти, които да покажат, че тази теза не е вярна и че проблемът е решен.
Тe твърдят, че този проблем ще се появи при всеки един модерен автомобил, при който веригата бъде затворена по начина, по който го прави проф. Гилбърт. За целта бе направена и демонстрация и от техните специалисти, при която експериментът на Гилбърт бе направен и на други автомобили, между които БМВ 325i, Форд Фюжън и Субару Аутбек. И при трите проблемът се появи след манипулацията, показана от илинойския професор.
Близо осем милиона Тойоти бяха призовани обратно в сервизите заради проблема със заяждащия педал, решението на който се изразява в добавянето на малка планка непосредствено зад педала.