Начало Автомобилни новини Продажбите на Новата Ford Fiesta надхвърлиха 500 000 броя

Продажбите на Новата Ford Fiesta надхвърлиха 500 000 броя

232
0

Екзпанзията продължава през 2010 в САЩ и други азиатски пазари

• Търсенето на икономичната Fiesta продължава да е силно в Европа и Азия, докато Ford подготвя представянето й в Северна Америка през декември

• Над 40% от европейските клиенти избират високите нива на оборудване на новата Fiesta – Titanium и Ghia

• От „Hot Magenta” в Испания до „Winning Blue” в Китай и „Panther Black” в Австралия, клиентите имат богат избор от цветове

Една година след премиерата й, повече от половин милион клиенти са купили новата Fiesta, докато Ford Motor Company подготвя представянето на икономичния модел на североамериканския и други ключови азиатски пазари през следващата година.

Новата Fiesta, първата от вълната стилни автомобили, представени на световния пазар като част от плана One Ford, стартира продажбите в Германия през октомври 2008 г. Много бързо в Европа тя се превърна във втория най-продаван автомобил на всички пазари и лидер в сегмента на малките автомобили. Fiesta е ключов продукт за увеличаването на пазарния дял на Ford-Европа, който отбеляза ръст с 0.5 пункта през септември и достигна до 9.2%, най-високият от 1992 г. насам.

След премиерата й в Европа, Fiesta бе представена в Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия и Китай. Световните продажби достигнаха 470 000 броя през септември тази година, с 430 000 продажби в Европа и 40 000 в азиатския регион. Продължаващото силно търсене за Fiesta през октомври спомогна общият брой да надхвърли 500 000.

„Клиентите по света разпознават Fiesta като представител на глобалното ДНК на Ford – впечатляващ дизайн, иновации, отлично пътно поведение и страхотна стойност”, коментира Джим Фарли, Вицепрезидент глобален маркетинг САЩ, Канада, Мексико и Южна Америка.

Новата Fiesta ще дебютира в Северна Америка с представянето си на Автомобилното изложение в Лос Анджелис през декември. Fiesta ще се появи в шоурумите в Северна Америка следващото лято, но вече успя да привлече вниманието на повече от 50 000 потенциални клиенти в САЩ чрез Fiesta Movement – социален експеримент, в който 100 млади лидери на мнение тестват и живеят с европейската Fiesta в продължение на 6 месеца.

Над 40% от клиентите на Fiesta избират високите нива на оборудване Titanium и Ghia. Разнообразието от цветове също е хит.

До този момент клиентите във Великобритания и Германия, двата най-големи пазара на Ford-Европа, предпочитат черния цвят „Panther Black”. Клиентите от Италия, Швейцария, Холандия и Гърция също фаворизират черното.

В Испания, Австрия, Русия и България изборът е в полза на пурпурния цвят „Hot Magenta”. Шведите предпочитат сребристия „Moondust Silver”. Норвежците се спират на „Hot Magenta”, в Дания избират „Panther Black”, докато финландците – червеното „Tango”.

Изборът сред китайските потребители се спира на ярките цветове „Passion Orange” и „Winning Blue”. Най-продаваният цвят в Азия все пак е „Moondust Silver”, докато в Южна Африка – белия „Frozen White”, а в Австралия – „Panther Black”.

При стъпването си в Америка следващата година, Fiesta ще изпъква в смели цветове, включително жизнерадостните „Bright Magenta” и „Lime Squeeze”.

Факти за Fiesta:
В заводите на Ford в Кьолн, Германия и Валенсия, Испания се произвеждат версиите с 3 и 5 врати. Заводът в Нанжинг, Китай произвежда 5-вратия хечбек и седана с 4 врати. Производството на модификации с 4 и 5 врати в Тайланд ще стартира през второто тримесечие на следващата година.

За северноамериканския пазар Fiesta ще се сглобява в Куаутитлан, Мексико в две версии: хечбек с 5 врати и седан.

За следващите 5 години Ford предвижда да произведе близо 1 милион автомобила в целия свят от новата глобална платформа за автомобили от B-сегмента, базирани на новата Fiesta. От представянето на Fiesta през 1976 г., по света са продадени над 12 милиона екземпляра от модела.

Новата Fiesta спечели и множество международни награди от представянето си досега:

• Престижната „red dot” за дизайн – германския Център за дизайн на Северен Рейн Вестфалия, находящ се в град Есен
• Автомобил на 2009 г. на британското списание „What Car?”
• Автомобил на 2009 г. според „Sun Motors”
• Автомобил на 2009 г. в Хърватска
• Автомобил на 2009 г. в Гърция според журналисти от Autobild
• Дамски автомобил на 2009 г. според издателска група Hachette Filipacchi
• Автомобил на 2008 г. в Шотландия – Асоциация на шотландските автомобилни журналисти
• Най-доброто от Женевското автомобилно изложение за 2008 г.
• Най-значим продукт – според списанията Autoweek, Top Gear, Car, Car&Driver и 4 Wheels
• Автомобил на 2008 г. в Хърватска – Асоциацията на хърватските автомобилисти
• Best Supermini за 2008 г. – списание „What Car?”