Спортното поделение на БМВ – М техник, винаги е било известно с брилянтните си творения, които винаги са се продавали особено добре. Промяната на едно стандартно БМВ от страна на М отдела обаче далеч не се изразява само в увеличаване на мощността, втвърдяване на окачването и лепване на М емблемата на даден модел. Всъщност промените в модели като М3 и М5 например достигат до 75-80%, в сравнение със стандартните версии на 3-та и 5-та серия.
Новият шеф на М отдела – Кей Сеглер пое кормилото на поделението през май. В едно интервю за „Automotive news“, 54-годишния Сеглер заяви, че е сигурен в успеха на очакваните нови модели Х5 М и Х6 М, въпреки че пазарът на автомобили е силно засегнат от световната икономическа криза.
Той обаче потвърди, че БМВ са прекъснали всякакви разработки по евентуален М7 модел, тъй като според компанията за момента версията с пълнопреводно задвижване на БМВ 760 поема достатъчно добре тази ниша на пазара.
Главната цел на Сеглер в момента е да възвърне позициите на М моделите на американския пазар, който е от особено значение за марката. Миналата година продадените М модели в САЩ са били 9738, като в световен мащаб цифрата е 24 186. Продадените коли за първата половина на 2009-та в САЩ обаче са малко под 3000, което е сериозен спад.
Моделите Х5 М и Х6 М ще започнат да се предлагат на пазара в САЩ от 7-ми септември.