Начало Автомобили Chevrolet с устойчив ръст в Западна Европа

Chevrolet с устойчив ръст в Западна Европа

45
0

• Ръст на Chevrolet спрямо предната година във Франция, Германия и Италия
• Нарастване на пазарния дял на Chevrolet в Испания и Великобритания
• Общ стабилен пазарен дял на марката в Европа въпреки резкия спад на продажбите в Русия
• Chevrolet запазва стабилна позицията си сред първите 10 най-продавани марки в България

На фона на нарасналите продажби в Западна Европа и лекия спад на автомобилния пазар в Централна и Източна Европа, през първите шест месеца на 2009 година Chevrolet успя да запази стабилни пазарните си позиции с 2,2 процента дял от целия европейски пазар и общо продадени 214 520 автомобила. През първото полугодие на миналата година продажбите на марката възлизаха на 269 319 автомобила.

Chevrolet продаде 85 800 автомобила в Западна Европа през първата половина на 2009 г. или 1.6 процента повече отколкото за същия период на миналата година. „В тези тежки икономически времена клиентите търсят добре изглеждащи и оборудвани автомобили на изключително приемливи цени“, коментира Уейн Бранън, шеф на европейското подразделение на Chevrolet. “Съотношението между качества и цена стана още по- важно и с Matiz, Aveo и Cruze, гамата на Chevy е точно тази, от която европейските потребители имат нужда”.

Chevrolet постигна особено силен ръст на продажбите си на пазарите във Франция и Германия с регистрирани над 4 000 единици във всяка от тези страни за първите 6 месеца на годината, което представлява нарастване съответно с 95 и 35 процента. В Италия, която е и най-големият западноевропейски пазар за Chevrolet, продажбите на марката надхвърлиха 2 000 бройки и достигнаха 8.3 процента за периода от януари до юни. Chevrolet зае и значително по-големи дялове от свиващите се автомобилни пазари в Испания и Англия, като ръстът на марката беше съответно с 0.8 и 0.3 процента.

В Русия, където пазарът се срина наполовина в сравнение със същия период на миналата година, Chevrolet запази първото си място в класацията на автомобилите, които не са родно производство, със стабилен 8-процентен пазарен дял.

На българския пазар, който отбеляза срив от над 50%, Chevrolet запази стабилната си позиция сред десетте най-продавани автомобилни марки с отчетени 606 продажби и 4,08% пазарен дял.

ГОДИНАОБЩОРЪСТДЯЛ
2003162 163
2004251 12155%1.2%
2005295 24717.5%1.4%
2006341 73715.8%1.6%
2007457 22433.6%2.0%
2008507 05310.8%2.3%
2009*214 520-21%2.2%

* Статистиката за 2009 г. е за първите шест месеца, а ръста е изчислен спрямо първото шестмесечие на 2008.