Ник Хайдфелд от тима на BMW Заубер ще кара със Системата за регенериране на кинетична енергия (KERS) в Гран при на Австралия. За сметка на това колата на съотборника му, Роберт Кубица, няма да бъде оборудвана с технологията.
Новините бяха потвърдени не само от Хайдфелд, но и от шефа на тима, Марио Тайсен.
Решението за тази стратегия се дължи на масата на двамата пилоти: докато Хайдфелд вероятно е най-лекият пилот тази година, то Кубица, който е един от най-високите състезатели, би увеличил масата на своята кола на 615 кг, ако реши да кара с KERS. Съответно това биха били цели 10 кг над минималните 605 кг.
„Правилата показват, че тежките пилоти са ощетени” – каза Тайсен в Мелбърн.
Германецът добавя, че нов вариант на KERS вероятно ще бъде инсталиран в колата на Кубица, но на по-късен етап на сезона.