Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тойота и Хонда със смесени чувства у дома

Тойота и Хонда със смесени чувства у дома

38
0

Смесени чувства владееха двата японски отбора след квалификацията за домашната им надпревара на пистата Фуджи. И двата болида на Тойота стигнаха най-бързите 10, докато колегите им от Хонда отпаднаха отново още в първия квалификационен сегмент.
Тимо Глок, който бе пръв във втората и втори в последната свободна тренировка, остана осми в квалификацията на 0,092 сек от съекипника си в Тойота Ярно Трули.
Сутрешният дъжд не ни помогна особено, тъй като се надявахме да има повече гума по асфалта. Вместо това сцеплението бе доста ниско, но все пак преминаването на първата част на квалификацията бе сравнително лесно. Бях най-бърз [в този сегмент] и чувството е прекрасно. След това обаче не вървях добре с меките гуми и повече гориво, така че се класирахме малко по-назад от очакваното. Най-страхотното е подкрепата, която получаваме – има толкова много запалянковци на Тойота, а ние успяхме да класираме и двете коли в топ 10 и имаме шанс да спечелим точки – коментира немският пилот.
Трули от своя страна промени някои реглажи по време на първите 20 минути на квалификацията, но успя да намери оптимален баланс. Накрая обаче италианецът остана изненадан от неочаквана промяна в поведението на колата си.
Третия сегмент беше истинска мистерия, защото в момента, в който сипахме повече гориво в болида, балансът се загуби и механичното прилепяне падна значително. Въобще не бях доволен от темпото – обясни Ярно.
В тима на Хонда обаче разочарованието бе много по-сериозно. Пилотите на тима заеха предпоследната девета редица на стартовата решетка, като зад тях останаха единствено колегите им от Форс Индия.
Рубенс Барикело установи, че не са му достигнали три десети от секундата за преминаване във втората част на квалификацията. Причината бе промяна в настройките на колата, довела до късане на гумите твърде рано в бързата обиколка.
Съотборникът му Дженсън Бътън така и не успя да балансира автомобила си. Допълнително затруднение му създаде фактът, че последната свободна тренировка се проведе на мокра писта, на която колата вървеше доста по-добре. Следобед обаче, на сухо трасе нямаше никакво темпо, задната част на колата бе нестабилна и англичанинът трудно описваше кривите на завоите.