Ред Бул подозират, че причината за отпадането на Марк Уебър в Гран при на Сингапур може да се корени в статично електричество, произведено от някоя близка релса.
Уебър трябваше да напусне надпреварата в Сингапур с първата си механична повреда за сезона. А австралиецът можеше да завърши състезанието с подиум след брилянтното му повикване по време на първата кола за сигурност.
Но в 30-тата обиколка Уебър влезе в бокса със счупена трансмисия, когато се опита да превключи на две предавки едновременно. И без да има видимо обяснение на проблема, президентът на тима, Кристиан Хорнер, подозира, че комбинацията от нестандартни условия са в основата на това.
„В 13-тия завой трансмисията се опита да превключи едновременно в две предавки” – обяснява Хорнер пред „Аутоспорт”. „Клапанът, който контролира смяната на предавките, се е опитал да превключи на седма, докато все още се е карало на пета.”
„Това бе точно същото като проблема, който Торо Росо получиха с болида на Себастиен Бурде в петъчната тренировка – на абсолютно същото място. Трамвайни релси преминават под пистата на този завой и изглежда, че статично електричество от нея е преминало през земята в момента, в който Марк е преминавал.”