Очакваната с огромен интерес Гран при на Сингапур със сигурност няма да премине като всички останали състезания във Формула 1 и причината за това, разбира се, е фактът, че това ще е първото състезание в историята, което ще се проведе вечер.
На пистата днес през деня нямаше много хора. Първите пилоти и инженери пристигнаха едва привечер, за да огледат трасето на тъмно. Всъщност целият график на уикенда е необичаен, като тренировките утре започват едва в 7 часа вечерта, квалификацията е от 10, а състезанието – от 8 ч. Срещите с пресата са планирани около полунощ. Ежедневието на част от екипите също е променено. Механиците на Уилямс например са на отделен етаж в своя хотел, в който никой няма да влиза през деня, а ще се чисти нощем, за да могат да спят.
Градът е традиционно украсен и вече пълен, но днес сутринта голяма част от пилотите още не бяха пристигнали. Много от тях ще се появят в последния момент и няма изобщо да променят европейския си биологичен часовник. Според Ярно Трули (Тойота) който от състезателите се адаптира най-добре към условията, ще успее.
Нико Розберг (Уилямс) пък ще пристигне на пистата едва в петък следобед направо от самолета. Фернандо Алонсо (Рено) също още не е в Сингапур.
От неделя обаче в града е Рубенс Барикело (Хонда), който е със съпругата си и каза, че за първи път от години ще се отдаде на нощен живот и ще спи до обяд, за да е във форма за неделя. За Барикело това звучи малко странно, но Кими Райконен (Ферари) пристигна в сряда от Абу Даби, където имаше голяма пресконференция във вторник, организирана от Етихад. Самолетната компания ще е спонсор на състезанието там догодина. Кими с усмивка заяви, че е нощна птица и това със сигурност ще е най-удобното му състезание.
Вероятността за дъжд пък е 50%, като според шефа на Форс Индия Виджай Маля обаче е сигурно, че ще вали, защото той е живял дълго в града и е наясно с времето по това време на годината. Дъждът съм по себе си няма да е проблем, но ще е много сложно с отблясъците и от Макларън подготвят специални рефлектори за каските на пилотите си.
Двата най-меки типа на Бриджстоун ще са на разположение с нови фосфорни линии, които да отличат суперсофт при сухите модели и типа за много мокра писта.
В падока вече се говори, че ново състезание на мокро ще означава предимство за Макларън и не само заради самата вода, но и заради по-ниската температура на асфалта.
Според шефа на Хонда Рос Браун всъщност може би отново времето ще реши изхода от състезанието.
Днес то е много хубаво, топло и без дъжд, но с влажност над 50%.
Състезанието има амбициите да стане като Монте Карло и точно като в Княжеството се организират събития като благотворителна вечеря в Амбър Лаундж с цена на куверта 1000 сингапурски долара или 710 щатски долара.