Герхард Бергер спечели за екипа на Ферари победа на Монца преди 20 години, а днес като тим шеф той се радваше и за първата победа своя отбор Торо Росо. Интересното в случая е че тогава негов рейс инженер бе Джорджо Асканели, който пък сега също изпълнява ръководна длъжност в отбора на Торо Росо. И докато тогава победата на Бергер бе закономерна сега тази на Фетел бе изключително изненадваща, като по-интересното е, че тя в никакъв случай не се дължи на късмет или случайност.
В първия момент Бергер подкани своят партньор и съсобственик в отбора на Торо Росо (както и собственик на Ред Бул) Диди Матешиц да се качи на стълбичката, за да получи наградата за отбора победител. Матешиц обаче е познат като човек, който не обича особено много да се показва пред широката публика и отказал с благодарност за оказаната чест. Така за Бергер остана удоволствието да вдигне купата на отбора победите, почти на същия ден както преди 20 години.
“Днес се чувствам още по-добре отколкото преди 20 години”, заяви след финала Бергер. “Тогава спечелих като състезател. И тогава се радвах много, но днес е още по-хубаво. Ще ни трябва известно време, за да усъзнаем какво точно се случи. Чувството да спечелиш с отбор като Торо Росо е невероятно. Честно казано никога не съм смятал това за възможно.
Дори не сме си позволявали да мечтаем за подобен успех. Себастиян е наистина специален пилот. Днес той показа, че може да печели състезания, смятам че може да печели и шампионати.
Днес нямахме никакви проблеми с неговия болид и спокойно можем да кажем, че той спечели изцяло с каране. Без специално стечение на обстоятелствата, късмет или случайност. Това просто бе едно изключително представяне, както на отбора, така и на пилота.
Себастиян направи чудесен старт, старт на много опитен пилот. До последният завой караше на зиг-заг и в последствие успя да се откъсне пред преследващите го. В осмата обиколка изтръпнахме, когато задницата за малко не го изпревари. Той обаче се справи чудесно. Караше през цялото време на лимита, защото знаехме че ще трябва да се справим с господата разчитащи само на един стоп. Така че трябваше да натрупаме аванс и да се постараем да не излезе в трафик след първото спиране, за да имаме въобще шанс да се борим за победата.
Нямахме никакъв проблем с решението да излезем с интермедия след втория стоп, въпреки че имаше очаквания да завали отново. Вече имаше няколко коли с този тип гуми на пистата и бе ясно че това е правилния избор.
Опитвахме се да останем хладнокръвни до край, но днес целия ден пулсът на всички ни бе повишен. Всички говорят напоследък за отбора на Бергер. Искам да заявя, че това е отбора на Ред Бул и на Герхард Бергер. Искам да използвам възможността да благодаря на Red Bull Technology, които ни дадоха кола, която през тази година е бърза на всяка една писта. След като разбрахме как да настройваме колата оптимално вече успяваме да обърнем този потенциал в резултати. Все пак обаче базата дойде от Ред Бул, за което искам сърдечно да им благодаря.”