Въпреки че от ФИА бяха дали пълен достъп на инженерите от Бриджстоун месеци преди началото на надпреварата във Валенсия, трасето в испанския средиземноморски град все още предлага доста загадки на японските производители на гуми. Фугите на моста са сред местата, за които японците бяха най-загрижени преди първите тренировки в петък.
Както и за тимовете, така и за Бриджстоун, трасето във Валенсия е непозната земя. Все пак след първите две свободни тренировки в петъчния ден японците изразиха задоволство от представянето на своите продукти.
“Това е една чудесна градска писта, която в много аспекти прилича на традиционните състезателни писти”, разказа Хирохиде Хамашима, шефът на отдела за изследване и развитие в Бриджстоун. “Има дълги прави, което означава, че скоростта лесно надхвърля 300 км/ч., както и бавни завои на които са нужни добри спирачки. Според мен това е едно много технично трасе, това лесно се вижда особено в частта около моста, което ще бъде много интересно за пилотите.
И двете смеси показаха добри резултати в първия ден, а грипът се подобряваше драстично по време на първите две сесии. За момента ни е трудно да определим, коя ще бъде предпочитаната смес в квалификацията, имаме много данни, които трябва да проучим. Тимовете все още се учат, как да подходят към тази нова писта.”
Японците обаче вече са сравнително спокойни, след като бяха доста притеснени за фугите на моста. Хамашима е изразил опасенията си преди началото на уикенда пред рейс директора Чарли Уайтинг. Британецът обаче е изразил мнение, че няма място за притеснения, защото преминаването през бордюрите според него много по-лесно би довело до спукани гуми.
“Притеснявахме се за фугите на моста, но Чарли ми обясни, че пролуките между отделните елементи на бордюрите са много по-големи от тези на моста. За момента всичко изглежда наред.”
От Бриджстоун са проверили всички използвани в тренировките гуми и не е установен никакъв проблем.