Когато Михаел Шумахер бе пуснат демонстративно от Рубенс Барикело в Австрия (на два пъти) целият пресцентър посрещна 7-кратният световен шампион с дюдюкания и освирквания. И докато тогава тим радиото и нареждането на Жан Тод попадна в телевизионния ефир и стана достояние на милиарди, сега само можем да предполагаме, какво точно е казал Рон Денис на пилотите си след като бе хванат от телевизионните камери точно в момента на кореспонденцията си с тях. Дали действително е имало нареждане “Heikki, let Lewis pass for the Championship!” сигурно никога няма да разберем. Ясно бе, че Люис е най-бързия пилот на пистата и едва ли се нуждаеше от подобна помощ. Също така обаче стана ясно, че може би Ковалайнен бе единствения пилот, който можеше да затрудни живота на съотборника си след като Маса явно бе прекалено изплашен от идващия с големи крачки зад него Хамилтън. Подобно на ситуацията в Турция, когато Фелипе отново “продаде кожата си” евтино сега отново Хамилтън имаше толкова проблеми с бразилеца колкото с изпреварването на изостанал с обиколка състезател.
Но изпреварването на Маса определено не бе най-дискутираната тема в падока след състезанието. Много повече въпросителни повдигна поведението на Ковалайнен.
Не искам да търся под вола теле, това което показа Хамилтън в Германия наистина бе великолепно и той се саморазправи със съперниците си по най-унизителния за тях начин.
Интересното в случая обаче бе, че още при първото си появяване в близост в огледалата на неговия съотборник и Хамилтън вече беше с позиция напред. Ковалайнен дори не симулира борба, отвори максимално завоя и бе изпреварен. Въпросът е, ако колата зад него бе червена дали щеше да й бъде толкова лесно да премине.
Може би трябва да проявим разбиране, да разберем че така или иначе Хамилтън щеше да изпревари Ковалайнен и че малко помощ между съотборниците не е изключена. Да, но подобна помощ отдавна бе забранена и оплюта от британските медии, а нещата изглеждат още по-грозно при положение, че ден по-рано Хейки обяви, че се бори за себе си и че все още е твърде рано, за да помага на когото и да било. Със сигурност акцията щеше да бъде съвсем нелегална, ако бяхме засекли и разговора между питуола и пилотите. Едва ли обаче рейсконтрола ще разследва ситуацията, все пак става дума за единствения пилот върнат отново в Германия, но през миналата година с кран на пистата.
“Хейки знаеше в тази ситуация, че днес не е неговия ден”, заяви най-нагло Мартин Уитмарш пред репортерите в падока, включително и нашият кореспондент Дитер Ренкен. “Той прояви разбиране и сам взе решението.”
На въпроса, какво са казали на Ковалайнен по радиото в последствие, изпълнителният директор на Макларън заяви: “Благодарим ти за това, което направи!!!”
Цялата ситуация бе потвърдена и от Рон Денис.
“Това, което направи Хейки бе изключително”, заяви Денис. “Той е един истински спортсмен иначе можеше да задържи Люис доста обиколки зад себе си, може би дори до финала. И това можеше да ни коства победата. Радвам се много за решението на Хейки.”
Лично аз не виждам какво спортсменско има в това и продължавам да смятам, че подобни акции съсипват спорта и отблъскват хората от Формула 1.
Мнението на Денис и Уитмарш едва ли се споделя и от Ковалайнен, когото чакащите с часове след състезанието журналисти видяха, че излезе бесен от моторхоума на Макларън и отказа всякакви коментари. Може би обаче трябва да вярваме на шефовете в Макларън. Интересното е също така, че журналистите в пресцентъра посрещнаха с аплодисменти Люис след надпреварата. А Жан Тод може да бъде радостен, че все още на него принадлежи най-известната заповед издадена някога от питуола: “Rubens, let Michael pass for the Championship!”
Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Heikki, let Lewis pass for the Championship! (Хейки, пусни Люис да те...