Толерансът в стандартите за вредни емисии е в контраст на новия правилник на ЕС, смятат от италианското правителство. Министърът на околната среда Стефания Престиджиакомо разгледа този проблем, смятайки, че предложението на Ангела Меркел и Никола Саркози е неприемливо. Според нея подобно предложение е в ущърб на автомобилните производители, които вече са предприели стъпки за построяване на по-ефективните автомобили.
Въпреки че Италия е дом на един от най-известните спортни автомобили, от страната всъщност идват и някои от най-известните малки градски коли, каквато е Fiat 500 например. Много други италиански компании също се фокусират върху малките и ефективни автомобили, докато предложението от Франция и Германия реално толерира отново автомобилите с по-големи двигатели.
Иначе немският канцлер Ангела Меркел и френският президент Никола Саркози бяха достигнали до споразумение да подкрепят изискването на Европейската комисия от 120 г/км СО2… но с известни модификации.
Според споразумението, постигнато между френската и немската страна, ще има преходен период до 2015 година, който позволява на компаниите повече време да реагират адекватно на поставените цели за нива на вредните емисии.
Споразумението между двете държави бе сложил край на месеци в опити да се постигне някакъв компромис по отношение на стратегията за редуциране на вредните емисии. Немската индустрия, базирана предимно на компании за големи и луксозни автомобили, все пак ще има известни трудности с отговарянето на изискванията. Поне със сигурност за французите ще бъде видимо по-лесно. Хубавото в случая е, че и двете страни, и Европейската комисия са доволни от изхода. Остава да се види дали италианците в края на краищата ще се съгласят с другите страни.