Немският канцлер Ангела Меркел и френският президент Никола Саркози достигнаха до споразумение да подкрепят изискването на Европейската комисия от 120 г/км СО2… но с известни модификации. Именно тези модификации позволиха на немската автомобилна индустрия да приемат политиката, въпреки че според тях все още „не е идеална”.
Доскоро немските производители на автомобили бяха доста песимистични по отношение на целите на Европейската комисия относно изискванията им за вредни емисии, които трябва да бъдат постигнати през 2012 година. Според тях подобен срок не е възможен. Според споразумението, постигнато между френската и немската страна обаче, ще има преходен период до 2015 година, който позволява на компаниите повече време да реагират адекватно на поставените цели за нива на вредните емисии.
Сред другите модификации на плана има и известно обмисляне на „екологичните” допълнения към автомобилите – енергоефективен климатик и слънчеви панели, монтирани на покрива. Тези технологични иновации подобряват ефективността на автомобила, но все още не е съвсем ясно дали реално са повлияли на нивата на вредни емисии.
Споразумението между двете държави слага край на месеци в опити да се постигне някакъв компромис по отношение на стратегията за редуциране на вредните емисии. Немската индустрия, базирана предимно на компании за големи и луксозни автомобили, все пак ще има известни трудности с отговарянето на изискванията. Поне със сигурност за французите ще бъде видимо по-лесно. Хубавото в случая е, че и двете страни, и Европейската комисия са доволни от изхода.