Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двигателите V8 – ключът към 2006

Двигателите V8 – ключът към 2006

69
0

Двигателите V8 – ключът към 2006

От: Йордан Севов

Снимки:

За разлика от други години, когато зимните тестове бяха съсредоточени главно върху развитието на гумите и аеродинамичните компоненти, през този сезон приоритетите се промениха. Новите двигатели V8 са центърът около, който подготовката се завъртя. Промяната не е просто в намаляването броя на цилиндрите. Двигателите вече са с строго определена от правилника геометрия. Двата реда цилиндри са разположени задължително под 90 градуса. Забранено е използването на подвижни “тромпети” входни колектори, които позволяваха струята смес в цилиндрите да се оптимизира според оборотите. Забранено е също така многоточковото впръскване, както и използването на множество екзотични по-леки и здрави материали, но не и специални покрития, за които писахме неотдавна. Правилото, което се запази от 2005 г. е един двигател да издържа в продължение на два състезателни уикенда.

Всички тези ограничения би трябвало до доведат до намаляване на мощността с над 20% (само намаляването на обема води до тази цифра). Но според повечето специалисти, загубите на мощност от нивата 900 к.с. вече са минимизиране до 150 к.с., вместо 180 колкото представляват 20% от тази цифра.

Добрите резултати вече в тази сфера се дължат преди всичко на високите максималните режими, които двигателите постигат. Според изтичащата информация можем да съдим, че в това отношение бившата дъщерна фирма на Форд, Косуърт е в най-напреднала фаза на развитие на новите двигатели.

Още преди началото на тестовете от базираната в Нортхемптън компания изтече информацията, че на стенд агрегатите на фирмата са минали над леталната до момента граница от 20 000 об/мин. Според данни английското списание Autosport от средата на декември, по време на тестовете на Уилямс на пистата в близост до Херес с новия CA-2006 V8 тази граница е достигната и на пистата. Усилията през януари били насочени към достигането на 21 000 об/мин. От Косуърт изтъкват, че може и да не използват подобни режими през цялата година с оглед на надеждността на двигателя, но те били нужни, за да се осигури необходимата конкурентноспособност. Саймън Корбин, който е шеф на проекта на британците споделя: