Начало Автомобилни новини Renault пусна обновена Laguna

Renault пусна обновена Laguna

278
0

На започналото на 10 февруари автомобилно изложение Auto RAI в Амстердам френската компания представи обновената версия на модела си Laguna. Малко по-късно широката публика ще го види в Женева, след което стартират и продажбите му на европейските пазари.

Външността на Laguna II е станала малко по-закръглена, като предната част е в съответствие с новия корпоративен стил на марката. По подобие на Megane и Modus радиаторната решетка е загубила пластмасовата си облицовка, която е заменена от лайстна, носеща голямата фирмена емблема. С нова форма са и фаровете, които могат да бъдат и адаптивни. Като цяло предницата е станала по-изразителна от тази на предшественика, благодарение и на променените броня и преден капак. В задната част промените са в основно модернизираните светлинни тела.

Под предния капак обаче практически не е променено нищо. Гамата двигатели е същата, като единствено 2,0-литровия бензинов агрегат с турбокомпресор вече разполага с мощност 200 к.с. Той ще се предлага в новата топ-версия GT, която ще има свалено с 10 мм окачване, доста богато оборудване със 17-цолови джанти, алуминиеви релси на покрива, голям заден спойлер, тонирани задни стъкла и кожен салон. Останалите версии на Laguna II ще се предлагат с по-достъпни материали за тапицерии като велур и текстил.
Промените в интериора обаче са доста значителни – върху централната конзола се е появил голям дисплей, лостът на ръчната спирачка е заменен с клавиш за електро-хидравлично задвижване, воланът е с четири спици. Най-интересното обаче е появата на аналог на системата iDrive на BMW – с помощта на удобен джойстик могат да се управляват различни системи на автомобила. Аудиосистемата също е нова и освен с повишената си мощ (4х50 W) и качество, предлага и възможност за прослушване на файлове МР3.

Животът на обновеният автомобил обаче ще бъде сравнително кратък – през 2006 г. компанията ще представи третото поколение на модела, което ще бъде създадено на изцяло нова платформа, използвана и за бъдещото поколение на Nissan Primera.